Dit kan je met e-mailmarketing in HubSpot
HubSpot biedt oneindige mogelijkheden op het gebied van e-mailmarketing. We leggen je uit wat het is en wat jij er mee kunt bereiken!
Voor e-mailmarketing is het essentieel dat je je e-mails verstuurt op de dagen wanneer je klanten hun e-mails bekijken. Lees hier welk moment het beste is.
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.
We beloven je niet te spammen!
Elk jaar worden er verschillende onderzoeken gedaan naar e-mailmarketing. We hebben het dan voornamelijk over op welke dag en tijdstip je het beste e-mails kunt versturen naar je klanten.
Om ervoor te zorgen dat je e-mails effectief worden gelezen is het belangrijk om in te spelen op deze aspecten. Dat geldt voor zowel business to consumer en business to business.
Voor e-mailmarketing is het essentieel dat je je e-mails verstuurt op de dagen wanneer je klanten hun e-mails bekijken. Als je dat niet doet worden je e-mails minder snel gelezen en dat wil je natuurlijk voorkomen.
Naast het feit dat het goed is om op de juiste moment je e-mails te versturen naar je klanten, is ook het onderzocht dat als je een afbeelding weergeeft in je e-mails, dat je e-mails beter gelezen worden.
Wanneer jouw e-mails gericht zijn op de B2B-sector, is het van belang dat je op zaterdag en zondag je e-mails naar je klanten stuurt. Dat komt doordat de meeste e-mails geopend worden op zaterdag en zondag. Deze resultaten zie je ook in de onderstaande grafiek.
Daarnaast zie je ook dat er in de grafiek een daling op donderdag plaatsvindt. Dat betekent dat er op donderdag de minste e-mails worden geopend. Aannemelijk is dan dat de resultaten tegen zullen vallen bij het versturen van een e-mail op deze dag.
Dinsdag en donderdag zijn de beste dagen om je e-mails te versturen naar consumenten. Alhoewel de meeste bedrijven hun e-mails verzenden op woensdag, is het toch beter als jij dat op dinsdag en donderdag doet. Je ziet namelijk in de grafiek hieronder dat op deze dagen de consumenten het meeste hun e-mails openen en dat er op donderdag minder e-mails vanuit bedrijven worden verzonden.
In de sector B2B is er gebleken dat er om rond een uur of 07:00, 10:00 en om 12:00 veel e-mails worden verzonden.
Deze tijden zijn uit het onderzoek gebleken, maar natuurlijk is dat per bedrijf verschillend. Zorg er dus voor dat je zelf gaat testen wanneer je je e-mails het beste kunt versturen.
Wil jij niet op zaterdag of zondag aan het werk? Dan kun je je e-mails makkelijk inplannen in een e-mailmarketingtool.
De tool zorgt er namelijk dan voor dat je e-mails op de juiste dag en tijdstip worden verzonden. Hierbij is het ook handig om te denken aan marketing automation.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
Veel bedrijven maken gebruik van marketing automation. Door middel van marketing automation kun je automatisch e-mails versturen.
Hierbij kun je je e-mails in één keer klaarzetten voor een bepaalde periode. Doordat je het al klaar heb gezet hoef je er niet zo vaak meer naar om te kijken en dat scheelt tijd. Het systeem zorgt voor interactie met jouw doelgroep, daarmee ondersteun je de customer journey van jouw klant.
Ben jij geïnteresseerd in marketing automation uitbesteden voor e-mailmarketing? Wij kunnen je daarbij helpen! Vraag dan bij ons een marketing automation adviesgesprek bij ons aan.
HubSpot biedt oneindige mogelijkheden op het gebied van e-mailmarketing. We leggen je uit wat het is en wat jij er mee kunt bereiken!
In een wereld waar elke klik telt en elke geopende e-mail een kans biedt, kan jouw e-mailcampagne het volgende grote succesverhaal in online...
Ontdek hoe je effectieve marketing doelstellingen kunt opstellen en meten om je merkbekendheid te vergroten en leads te genereren. Maak gebruik van...