Relevante ankerteksten: waar moet je opletten?
Nu je wellicht onze vorige artikelen over linkbuilding hebt gelezen, wil je natuurlijk graag aan de slag met de backlinks. Bij een backlink hoort een ankertekst. De ankertekst is de tekst die de link naar jouw website ondersteund. Google neemt de ankerteksten mee in de beoordeling van de relevantie van je website voor een zoekopdracht.
Ankerteksten

Nu je wellicht onze vorige artikelen over linkbuilding hebt gelezen, wil je natuurlijk graag aan de slag met de backlinks. Bij een backlink hoort een ankertekst. De ankertekst is de tekst die de link naar jouw website ondersteund. Google neemt de ankerteksten mee in de beoordeling van de relevantie van je website voor een zoekopdracht.

Als er dus vele ankerteksten over online marketing en digitale marketing in verschillende verschijningsvormen naar www.fueld.nl gaan, dan is het zeer waarschijnlijk dat Google dat interpreteert als zijnde dat Fueld waarschijnlijk een relevante uitkomst is voor zoekopdrachten op dit vakgebied.

Een goede ankertekst kiezen

Het kiezen van een goede ankertekst heeft een aantal aandachtspunten die in het Frankwatching artikel over Anchorteksten zijn beschreven. Duidelijk is in ieder geval dat de ankerteksten een goede verdeling moeten hebben in soorten en in verschil van teksten. Veel gebruikte ankerteksten zijn:

– Merknaam

– URL’s

– Zoekwoorden

Om de relevantie van de ankertekst te beïnvloeden en om een optimale verdeling van ankerteksten naar je eigen website te krijgen, is het verstandig om bij het realiseren van een link naar je site ook meteen een suggestie voor de ankertekst te doen op het moment dat je de link niet zelf kunt leggen. Maar ook bij het toevoegen van geoptimaliseerde ankerteksten geldt dat over-optimalisatie een negatief effect heeft!

Kom je er niet uit? Wij kunnen je helpen met het realiseren van de juiste ankertekst. Voor een adviesgesprek neem dan contact met ons op of download de whitepaper voor meer informatie. 

Cover linkbuilding whitepaper