Online marketing strategie voor ICT bedrijven
Jouw online (marketing) strategie is het fundament voor alle online marketing activiteiten. Welke doelstellingen heb je en welke doelgroepen wil je bedienen? Op welke buying persona’s richt je je, en welke behoefte hebben ze gedurende het koopproces? Welke value proposition zet je in gedurende het koopproces? Deze vragen zijn bepalend voor de online campagnes, de kanalen, de content en advertising die je kunt organiseren. Om online kennis te delen in begrijpelijke taal, één waarde toe te voegen zodat de (potentiële) klanten ook daadwerkelijk klant worden en blijven. Met aandacht voor de ‘features en benefits’ van jouw ICT-oplossingen.
Online marketing strategie in de
'1,5 meter economie'
Nieuwe tijden vragen om nieuwe oplossingen. Nu we in de 1,5 meter economie werken, moeten ook ICT bedrijven schakelen om het marketing en verkoopproces met nieuwe kanalen en middelen in te richten. En om in detail te kijken naar allocatie van capaciteit, de beschikbaarheid van kennis, de kosten en naar eventuele risico’s.
We definiëren gezamenlijk de online marketing strategie op basis van een aantal stappen die digitaal en in workshop vorm worden doorlopen. Een strategie die het bestaande met het nieuwe verbindt. Nieuwe mogelijkheden creëren, flexibiliteit en gericht zijn op resultaat.
Het Marketing as a Solution concept is bij uitstek geschikt om de stap naar de 1,5 meter economie snel te maken. Zodat je voorop blijft lopen in de economisch uitdagende tijden die er aan komen.