HubSpot succesverhaal

Symagic

De opdracht van Symagic aan Fueld was om een allesomvattende marketingsoplossing op te zetten, gekoppeld aan een CRM-systeem. Deze combinatie moest zorgen voor een volledig geautomatiseerd en succesvol marketing- en salesproces.

Geen nieuws missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.

We beloven je niet te spammen!

Subscribe

Symagic

Social software voor workforce management

 

De uitdaging

Symagic heeft succesvolle workforce management-software ontwikkeld en geïmplementeerd bij vele bedrijven. Daarnaast zijn ze dagelijks bezig om de software verder te optimaliseren. Hierdoor werd het moeilijk om ook nog de tijd te vinden voor de online marketing en sales-activieiten die essentieel zijn voor de toekomst van elke organisatie.

De opdracht van Symagic aan Fueld was om een allesomvattende marketingsoplossing op te zetten, gekoppeld aan een CRM-systeem. Deze combinatie moest zorgen voor een volledig geautomatiseerd en succesvol marketing- en salesproces.

 

 

Onze aanpak

Fueld weet door de ervaring in de ICT-wereld waar een bedrijf als Symagic behoefte aan heeft. Om ervoor te zorgen dat Symagic zich fulltime kon blijven richten op hun eigen werk – het optimaliseren van de wfm-software – werd een projectmanager aangesteld om de implementatie van MaaS en HubSpot succesvol te laten verlopen. Hierdoor was de werkwijze duidelijk en had Symagic één vast contactpersoon die aanspreekbaar was.

De gekozen implementatie van zowel MaaS als HubSpot laat goed de toegevoegde waarde van Fueld zien. Door deze krachtige combinatie ontstaat er een optimaal en gestructureerd marketing en salesproces. Essentieel voor de stabiliteit en groei van een organisatie.

Om de website van Symagic gebruiksvriendelijk en goed vindbaar in zoekmachines te maken, heeft Fueld een herontwerp van de website gemaakt en geïmplementeerd. Dit design was gebaseerd op de laatste SEO-kenmerken en UX-principes. Door dit nieuwe ontwerp werd de website niet alleen beter vindbaar op relevante zoekwoorden in een zoekmachine als Google, maar vond het verkeer dat op de website kwam ook beter hun weg. Zowel op de desktop, tablet en smartphone.

Naast SEO, werd door Fueld ook de dienst SEA ingezet voor Symagic. Door middel van een duidelijk doordachte Google Ads-strategie groeide niet alleen het verkeer naar de website met 150%, maar werd het conversiepercentage ook meer dan verdubbeld. Het verkeer dat (nog) niet converteerde werd door middel van remarketing en IP-tracking gekwalificeerd en op het juiste moment opgevolgd.

De bezoekers die wel converteerden op de website, werden door middel van een marketing automation-flow op de hoogte gehouden van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van workforce management en Symagic. Relevant nieuws uit de sector en gebeurtenissen binnen de organisatie werden daarnaast gedeeld op diverse social media-kanalen.

Om Symagic inzicht in het bovenstaande proces en de resultaten te geven, was een CRM-systeem als HubSpot onmisbaar. Vanuit HubSpot kunnen alle marketingactiviteiten aangestuurd en geanalyseerd worden. Daarnaast geeft het CRM een organisatie een inzichtelijk, gestructureerd en geautomatiseerd salesproces.

“Symagic is enorm gegroeid de afgelopen jaren, zonder Fueld was dit nooit mogelijk geweest!”

 

Het resultaat

Met trots kan Fueld melden dat Symagic uitermate tevreden was – en nog steeds is – met onze MaaS en HubSpot-aanpak. Elk jaar groeit het marketing en sales-succes van Symagic en daardoor zijn ze één van onze klanten waar we het langst mee samenwerken. Een hartstikke mooi resultaat! Symagic is volgens Fueld hét voorbeeld van hoe elke organisatie het marketing- en salesproces ingericht moet hebben. De vraagstelling die Symagic had, was de reden waarom Fueld opgericht is.

 

Resultaten voor Symagic in cijfers:

  • Herontwerp website
  • SEA: 150% meer websiteverkeer
  • SEO: 60% meer websiteverkeer
  • Opvolging leads door IP-tracking en marketing automation
  • CRO: verdubbeling conversiepercentage
  • Social software van Symagic nu echt social door de inzet van social media
  • Inzicht in het succesvolle marketing- en geautomatiseerde salesproces door middel van HubSpot
  • Een hele blije klant!

 

150%

Toename websiteverkeer

Door middel van SEA, SEO, marketing automation en social media 
87%

Verhoging online leads

Door middel van CRO, IP-tracking en marketing automation 
60%

Meer succesvolle leads

Door middel van HubSpot
 
Lees ook:

Gerelateerde berichten