Magister Academy
Een nieuwe website voor Magister Academy, geconfigureerd via HubSpot CMS met de HubSpot CRM, sales en marketing hub als reserveringssysteem.
Startel stroomlijnt marketing en salesprocessen met HubSpot en boekt resultaat dankzij de expertise van Fueld.
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.
We beloven je niet te spammen!
Startel is een IT-opleider gevestigd in Noord-Nederland die sinds 1996 trainingen aanbiedt op het gebied van IT, projectmanagement, procesmanagement en persoonlijke ontwikkeling.
Ze richten zich op een breed scala aan onderwerpen, van cybersecurity tot cloud computing, en helpen zowel beginners als ervaren professionals up-to-date te blijven in een snel veranderende arbeidsmarkt.
15 medewerkers
2021 — 2023
Startel had te maken met versnipperde systemen die niet optimaal waren ingericht of geïntegreerd in hun bedrijfsprocessen. Ze maakten gebruik van diverse tools, waaronder SalesFeed, Teamleader (CRM), Eduframe (voor trainingsondersteuning) en ActiveCampaign (voor nieuwsbrieven). “We hadden te maken met veel verschillende tools die niet goed op elkaar aansloten”, zegt Pieter Fokkema, directeur bij Startel. “Onze activiteiten waren versnipperd, en hoewel we uit de tools signalen kregen, was er geen duidelijke strategie om die op te volgen. Het kostte ons te veel tijd en zorgde voor inefficiëntie in zowel marketing als sales.”
Daarnaast ontbrak een duidelijke aanpak voor het uitfaseren van systemen en het importeren van data in HubSpot. Ook waren er kansen om bestaande klanten beter te bedienen met upsell-mogelijkheden, maar het ontbrak aan een plan om dit effectief aan te pakken.
Startel zocht een partner die niet alleen adviseerde over het gebruik van HubSpot, maar ook meedacht over website-optimalisatie, vindbaarheid en het benutten van beschikbare kanalen. Als MaaS-klant wilde Startel veel zelf doen, met Fueld als strategische en adviserende partner.
HubSpot brengt je marketing-, sales- en serviceteams samen op hetzelfde AI-gestuurde klantplatform. Het is eenvoudig in gebruik, levert snel waarde en geeft alle teams een compleet beeld van de klant in elke fase van de klantreis. Elk product binnen het platform is op zichzelf krachtig, maar de echte meerwaarde ontstaat wanneer je ze samen gebruikt.
De samenwerking tussen Startel en Fueld begon met een strategische sessie waarin de uitdagingen en kansen van Startel in kaart werden gebracht. “Het was verfrissend om meteen vanaf het begin helderheid te krijgen over wie onze doelgroep is en hoe we hen het beste kunnen bereiken”, vertelt Pieter.
Op basis van deze inzichten stelde Fueld een strategie op die zich richtte op het stroomlijnen van processen en het vergroten van effectiviteit. Dit omvatte het opzetten van een gerichte contentstrategie, ondersteuning bij website-optimalisatie en het naadloos integreren van tools zoals HubSpot en SalesFeed.
“Het voelde echt als een samenwerking waarin we elkaar versterkten: wij met onze inhoudelijke kennis en Fueld met hun expertise in marketing en over HubSpot,” blikt Pieter terug.
“Met de automatiseringen besparen we enorm veel tijd en dat geeft ons de ruimte om echt te focussen op onze klanten en groei.”
Met een heldere strategie als fundament lag de focus in de uitvoering op het stroomlijnen van processen en het creëren van samenhang tussen marketing- en salesactiviteiten. Fueld en Startel werkten nauw samen om praktische stappen te zetten en tastbare resultaten te behalen:
"Het geeft zoveel rust om een systeem te hebben dat al onze processen ondersteunt en flexibel genoeg is om mee te groeien.”
De samenwerking met Fueld heeft ervoor gezorgd dat HubSpot volledig is geïntegreerd in de werkprocessen van Startel. Zowel het marketingteam als het salesteam werkt dagelijks met het platform, dat met de organisatie is meegegroeid van Starter naar Sales Pro. “Het geeft zoveel rust om een systeem te hebben dat al onze processen ondersteunt en flexibel genoeg is om mee te groeien,” zegt Pieter.
De inrichting en optimalisatie van HubSpot hebben geleid tot gestroomlijnde, geautomatiseerde processen. Leads worden efficiënt opgevolgd, waarbij herkende websitebezoekers en aanmeldingen direct in HubSpot terechtkomen voor verdere actie door sales. Ook de samenwerking op het gebied van SEO-content en website-optimalisatie heeft zijn vruchten afgeworpen. Startel geniet nu van een betere vindbaarheid en een gezondere, toekomstbestendige website.
“Met de automatiseringen besparen we enorm veel tijd en dat geeft ons de ruimte om echt te focussen op onze klanten en groei”, concludeert Pieter. “Het systeem groeit bovendien mee met onze ambities, wat ons enorm helpt vooruit te kijken.”
Een nieuwe website voor Magister Academy, geconfigureerd via HubSpot CMS met de HubSpot CRM, sales en marketing hub als reserveringssysteem.
De opdracht van Symagic aan Fueld was om een allesomvattende marketingsoplossing op te zetten, gekoppeld aan een CRM-systeem. Deze combinatie moest...
We werken al lange tijd succesvol samen met Kelio. In dit succesverhaal lees je onze werkzaamheden, de bijhorende aanpak en de resultaten!