Technosoft
Implementatie van HubSpot en het MaaS-concept bij Technosoft heeft geleid tot meer aanvragen naar hun rekensoftware en dienstverlening.
Een nieuwe website voor Magister Academy, geconfigureerd via HubSpot CMS met de HubSpot CRM, sales en marketing hub als reserveringssysteem.
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.
We beloven je niet te spammen!
Magister is een integraal platform dat alle leer- en werkprocessen ondersteunt voor scholen. Met dagelijks meer dan 2 miljoen gebruikers is het één van de grootste Nederlandse digitale diensten. Om docenten en schoolpersoneel te trainen in het gebruik van het systeem is er de Magister Academy, waar zowel op het trainingscentrum in Ede als online trainingen te volgen zijn. Daarnaast zijn maatwerk trainingen ook mogelijk.
Een nieuwe website voor Magister Academy, geconfigureerd via HubSpot CMS waarbij de HubSpot CRM, Sales en Marketing Hub als reserveringssysteem fungeren. De gehele klantreis incl. aankoopproces, communicatie, training & deelnemer management, reviews en factuurvoorbereiding wordt door HubSpot ondersteund.
3 maanden
Magister Academy bestond voorheen uit een eenvoudige website in een verouderd CMS. Om reserveringen te verwerken, docenten voor de trainingen te plannen en cursisten te bereiken werden vooral veel Excel documenten en verschillende tools ingezet. Dit kostte ontzettend veel tijd, was foutgevoelig en moeilijk te beheren.
De wens vanuit Magister was om het volledige proces te vernieuwen, van een nieuwe website tot aan een automatische review e-mail na afloop van een training, tot het voorbereiden van de facturering. Na een onderzoekstraject en een inventarisatie van de eisen hebben we in kaart gebracht hoe we dit volledige proces in HubSpot konden gaan opbouwen.
Na de inventarisatie startte ons team met het schetsen van de customer journeys. Op basis hiervan werd steeds duidelijker wat de juiste richting is en hoe dat in HubSpot ingeregeld moet worden. Hier kreeg het project drie duidelijke ontwikkeltrajecten:
Vanuit HubSpot CRM moeten verschillende administratieve zaken geregeld worden:
"Door steeds snel kunnen schakelen met het team van Fueld, hebben we de nieuwe site in nog geen 2,5 maand gerealiseerd (in de zomer!). De samenwerking met Fueld was buitengewoon aangenaam. Hun constante beschikbaarheid en openheid zorgden ervoor dat geen enkele vraag of idee te veel was. Ze slaagden er telkens in om dit om te zetten naar oplossingen die perfect pasten bij Magister."
Voor deze verschillende trajecten is er optimaal gebruik gemaakt van alle expertises binnen het Fueld team. Per onderdeel zijn meerdere personen ingezet om op ieder gebied de juiste kennis en ervaring te kunnen inzetten
Voor het ontwikkeltraject van de website is er een samenwerking geweest met communicatiebureau Blauwe Zone, de vaste partner van Magister. Dit team heeft ondersteuning geboden in het uitwerken van een goede user experience op de nieuwe website.
Na het opbouwen van de wireframes in HubSpot CMS en het inrichtingen van de trainingen in HubSpot CRM, is het Magister Academy team aan de slag gegaan met het vullen van de website en het systeem. Om verschillende processen uit te leggen, is veel gebruik gemaakt van video-tutorials.
Het volledig zelf kunnen beheren van het systeem én de website was een van de belangrijke eisen. Door het team op het juiste moment deel te laten nemen aan het ontwikkelproces, werd iedereen snel wegwijs in het systeem. Na het testen en de livegang van de nieuwe Magister Academy website zijn er nog enkele verbeteringen en aanpassingen doorgevoerd.
De kracht van HubSpot wordt echt benut, iedereen werkt nu binnen één systeem en door de automatiseringen is er nu al veel tijdwinst behaald. Een bijkomend voordeel is de nieuwe inzichten en data die HubSpot automatisch verzameld. Op basis hiervan kan Magister Academy verder geoptimaliseerd worden, om docenten zo goed mogelijk te trainen.
Een belangrijke factor was ook dat de nieuwe website en de processen vóór het nieuwe schooljaar in productie moest zijn. Afgezien van het goed samenwerken, plannen en managen van het project, biedt HubSpot een platform waarmee snel en adequaat het gewenste resultaat is te behalen.
Implementatie van HubSpot en het MaaS-concept bij Technosoft heeft geleid tot meer aanvragen naar hun rekensoftware en dienstverlening.
Voor PuntNL Groep heeft ons marketing team websiteverbeteringen doorgevoerd en blogs uitgewerkt. De website wordt nu al vaker gevonden!
Dia heeft meer inzicht in hun lead en sales pipelines én de prestaties van hun service- en marketingactiviteiten dankzij de implementatie van HubSpot.