Voordelen van LinkedIn automation
De inzet van automatisering op LinkedIn heeft vele voordelen. Doordat we voor verschillende klanten werken die allen een eigen doelgroep hebben, hebben we veel ervaring opgedaan met LinkedIn. De automatisering heeft de volgende 5 voordelen:
1. Efficiëntie
Het is een efficiënte manier om in contact te komen met de doelgroep omdat een groot deel van de activiteiten, geautomatiseerd wordt. Dit houdt in dat je veel tijd bespaart op het uitzoeken van de juiste lijsten waarnaar je berichten wilt versturen. LinkedIn tikt automatisch de juiste vereisten voor je af.
2. Vergemakkelijk het relatiebeheer
Relatiebeheer is een belangrijk onderdeel van je bedrijf, maar kost ook de benodigde tijd. Met de LinkedIn Automation tool maak je de nurturing van je eerstelijns contacten heel eenvoudig. Je kunt namelijk:
- Lijsten maken van deze contacten en de berichten aan deze personen personaliseren.
- Contacten onderhouden en waarde toevoegen door kennis te delen.
De automatiseringsmogelijkheden zorgen er voor dat je deze berichten naar heel veel relaties tegelijk kunt sturen, zonder dat de persoonlijke waarde ervan vervalt.
3. Versterkte expert positie
Wanneer je automatiseringsfuncties voor LinkedIn gebruikt, versterk je de expert positie van jouw bedrijf. Je deelt namelijk kennis met de juiste doelgroepen en prospects. Dit zijn lijsten van mensen waar je nog niet mee bent gelinkt, of een lijst met eerstelijns contacten.
4. Verbeterd bereik met LinkedIn automation
Doordat je automatisering instelt, kun je ook contacten bereiken die buiten jouw eigen netwerk liggen. Dit doet LinkedIn door personen te targeten die dezelfde kenmerken bevatten als een lijst contacten die je zelf uploadt vanuit je CRM systeem. Zo bereik je meer potentiële klanten en vergroot je de zichtbaarheid van jouw bedrijf.
5. Data-analyse
Individuele berichten zijn tijdrovend om te analyseren. De LinkedIn Automation tools houden de data echter voor je bij. Je krijgt zicht op hoe effectief de campagnes zijn geweest en welke strategie het beste heeft gewerkt. Deze informatie kun je vervolgens meenemen tijdens de opzet van een nieuwe campagne om je LinkedIn strategie te verbeteren.