De voordelen van Facebook Dynamic Product Ads

De voordelen van Facebook Dynamic Product Ads

Er zijn verschillende mogelijkheden om te adverteren op Facebook. Eén daarvan is het adverteren met Facebook Dynamic Product Ads. Doordat Facebook alles opslaat wat jij zoekt, kun je hierop inspelen met je advertenties. In deze blog is meer te lezen over de voordelen van Facebook Dynamic Product Ads. 

Hoe werkt het?

Facebook Dynamic Product Ads is een vorm van remarketing. De consument heeft een interesse in een bepaalt product of dienst en gaat daar online naar opzoek. Dit hoeft niet per se jouw website te zijn. Wanneer de consument naar Facebook gaat wordt jouw advertentie getoond met het product of dienst waar hij of zij interesse naar heeft getoond. De advertentie wordt gelijk weergegeven in de tijdlijn van de consument.

Het is een manier van adverteren waarbij producten of diensten worden getoond waarin jouw doelgroep al interesse in heeft getoond. Daarnaast slaat Facebook alle informatie van de gebruikers op. Wanneer je jouw doelgroep segmenteert op Facebook, kun je op basis van gedrag targeten. Hierdoor kun je nog beter jouw doelgroep bereiken.

De voordelen

Deze manier van adverteren wordt nog niet veel door bedrijven gebruikt. Het is daarom een ideale kans voor jouw organisatie. We hebben voordelen van Facebook Dynamic Product Ads op een rijtje gezet:

  • Remarketing

Door Facebook Dynamic Product Ads kun je consumenten bereiken die al interesse hebben in het product of dienst. Hierdoor is de kans groter dat de consument een aankoop bij jou doet. Daarnaast kun je door Facebook Dynamic Product Ads nieuwe consumenten bereiken en spreek je een groter doelgroep aan.

  • Schaalbaarheid

Facebook Dynamic Product Ads zijn schaalbaar. Je hebt de mogelijkheid om jouw advertenties te kopiëren naar andere accounts waarop je kunt adverteren. Daartegenover staat wel dat het per land een andere productfeed moet zijn, met de vertaling voor de advertentieteksten.

  • Groter bereik

Het resultaat van deze manier van adverteren is dat je jouw doelgroep kunt bereiken, waarmee je nog geen interactie mee hebt gehad.

Wil jij graag adverteren op Facebook maar weet je niet hoe? Neem dan contact met ons op en wij gaan je helpen!