Marketing automation

Marketing automatisering

Een steeds meer toegepaste aanpak voor B2B marketing campagnes is marketing automation.

Een goede aanpak is om een testcampagne met een marketing automation tool te realiseren. Fueld helpt u met:

  • Het uitwerken van de campagne en de onderliggende doelen
  • Keuze van de call to action en de benodigde content
  • Het uitvoeren van de campagne
  • Het monitoren van de resultaten

Op deze manier krijgt u de mogelijkheid om te ervaren welke effect het succesvolle gebruik van een marketing automation tool heeft op de conversie.

Voordelen marketing automation
Betere conversie

Door vooraf afgestemde scores op basis van gedrag en profiel (leadscoring) te gebruiken en deze informatie binnen de campagne toe te passen, (leadnurturing) ontstaat een hogere conversie.

Kwalitatief hoogwaardige data profielen

De profielen van de individuele klanten en prospects worden voortdurend aangevuld met persoonlijke data en data over gedrag ter onderbouwing van succesvolle keuzes en criteria.

Gedetailleerde campagne resultaten

Door integratie van processen, activiteiten en data is het mogelijk om de marketing rapportage op een zeer gedetailleerd niveau op te leveren en daardoor de investering bestuurbaar te maken.

Verbeterde marketing productiviteit

Het geautomatiseerd managen van een (complexe) campagne verbetert de marketing productiviteit. Hierdoor is het mogelijk om met minder capaciteit meer marketing campagnes te realiseren.

Betere conversie

Door vooraf afgestemde scores op basis van gedrag en profiel (leadscoring) te gebruiken en deze informatie binnen de campagne toe te passen, (leadnurturing) ontstaat een hogere conversie.

Kwalitatief hoogwaardige data profielen

De profielen van de individuele klanten en prospects worden voortdurend aangevuld met persoonlijke data en data over gedrag ter onderbouwing van succesvolle keuzes en criteria.

Gedetailleerde campagne resultaten

Door integratie van processen, activiteiten en data is het mogelijk om de marketing rapportage op een zeer gedetailleerd niveau op te leveren en daardoor de investering bestuurbaar te maken.

Verbeterde marketing productiviteit

Het geautomatiseerd managen van een (complexe) campagne verbetert de marketing productiviteit. Hierdoor is het mogelijk om met minder capaciteit meer marketing campagnes te realiseren.

Marketing automation levert succes

Marketing campagnes werken het beste met een goede voorbereiding en relatief weinig handmatige acties.

De belangrijkste succesfactoren van een succesvolle campagne op basis van marketing automatisering zijn:

  • Gebruik van relevante content
  • Vaststellen van KPI’s
  • Beschikbaarheid van voldoende kennis en capaciteit
  • Realistische planning
  • Mogelijkheid om de klantprofielen voortdurend aan te vullen en te verbeteren

Mocht niet aan deze succesfactoren voldaan kunnen worden door gebrek aan kennis of capaciteit, dan vult Fueld deze graag aan.

Collega's in overleg over marketing automation getoond

Laatste nieuws

5 must do's marketing automation
5 must do’s voor het combineren van marketing en sales
Wanneer organisaties er over nadenken om marketing en sales samen te integreren komt het regelmatig voor dat er spanning ontstaat tussen beide afdelingen. Zorg ervoor dat je werknemers zich op een positieve manieren inzetten voor één gezamenlijk doel. Met de volgende must do’s zorg je ervoor dat deze spanningen verkleind worden, of zelfs helemaal verdwijnen.
Marketing automation succesvol in de praktijk
Hoe zet je marketing automation succesvol in de praktijk in?
In onze vorige blog  kon je lezen wat de voordelen waren van de integratie van marketing automation in je CRM systeem, toch zien we in de praktijk een aantal factoren die organisaties belemmeren om hiermee aan de slag te gaan. In deze blog vertellen we waardoor deze belemmeringen kunnen ontstaan.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?