Marketing automation

Marketing automatisering

Een steeds meer toegepaste aanpak voor B2B marketing campagnes is marketing automation.

Een goede aanpak is om een testcampagne met een marketing automation tool te realiseren. Fueld helpt u met:

  • Het uitwerken van de campagne en de onderliggende doelen
  • Keuze van de call to action en de benodigde content
  • Het uitvoeren van de campagne
  • Het monitoren van de resultaten

Op deze manier krijgt u de mogelijkheid om te ervaren welke effect het succesvolle gebruik van een marketing automation tool heeft op de conversie.

Voordelen marketing automation
Betere conversie

Door vooraf afgestemde scores op basis van gedrag en profiel (leadscoring) te gebruiken en deze informatie binnen de campagne toe te passen, (leadnurturing) ontstaat een hogere conversie.

Kwalitatief hoogwaardige data profielen

De profielen van de individuele klanten en prospects worden voortdurend aangevuld met persoonlijke data en data over gedrag ter onderbouwing van succesvolle keuzes en criteria.

Gedetailleerde campagne resultaten

Door integratie van processen, activiteiten en data is het mogelijk om de marketing rapportage op een zeer gedetailleerd niveau op te leveren en daardoor de investering bestuurbaar te maken.

Verbeterde marketing productiviteit

Het geautomatiseerd managen van een (complexe) campagne verbetert de marketing productiviteit. Hierdoor is het mogelijk om met minder capaciteit meer marketing campagnes te realiseren.

Betere conversie

Door vooraf afgestemde scores op basis van gedrag en profiel (leadscoring) te gebruiken en deze informatie binnen de campagne toe te passen, (leadnurturing) ontstaat een hogere conversie.

Kwalitatief hoogwaardige data profielen

De profielen van de individuele klanten en prospects worden voortdurend aangevuld met persoonlijke data en data over gedrag ter onderbouwing van succesvolle keuzes en criteria.

Gedetailleerde campagne resultaten

Door integratie van processen, activiteiten en data is het mogelijk om de marketing rapportage op een zeer gedetailleerd niveau op te leveren en daardoor de investering bestuurbaar te maken.

Verbeterde marketing productiviteit

Het geautomatiseerd managen van een (complexe) campagne verbetert de marketing productiviteit. Hierdoor is het mogelijk om met minder capaciteit meer marketing campagnes te realiseren.

Marketing automation levert succes

Marketing campagnes werken het beste met een goede voorbereiding en relatief weinig handmatige acties.

De belangrijkste succesfactoren van een succesvolle campagne op basis van marketing automatisering zijn:

  • Gebruik van relevante content
  • Vaststellen van KPI’s
  • Beschikbaarheid van voldoende kennis en capaciteit
  • Realistische planning
  • Mogelijkheid om de klantprofielen voortdurend aan te vullen en te verbeteren

Mocht niet aan deze succesfactoren voldaan kunnen worden door gebrek aan kennis of capaciteit, dan vult Fueld deze graag aan.

Collega's in overleg over marketing automation getoond

Laatste nieuws

Wanneer is het beste moment om e-mails te versturen
E-mailmarketing: de beste tijd om e-mails te versturen
Elk jaar worden er verschillende onderzoeken gedaan naar e-mailmarketing. We hebben het dan voornamelijk over op welke dag en tijdstip je het beste e-mails kunt versturen naar je klanten. Om ervoor te zorgen dat je e-mails effectief worden gelezen is het belangrijk om in te spelen op deze aspecten. Dat geldt voor zowel business to consumer en business to business.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?