De voordelen van LinkedIn Insight Tag

De voordelen van LinkedIn Insight Tag

Door het gebruik van de LinkedIn Insight Tag meet je het resultaat van je marketingactiviteiten op LinkedIn, waardoor je waardevolle informatie verzameld over je doelgroep. De LinkedIn Insight Tag zet je in als je adverteert op LinkedIn. In onze vorige blog hebben we het in het kort beschreven, maar in deze blog gaan we er dieper op in! 

Wat is het?

Als je social media inzet om te adverteren wil je natuurlijk niet je kansen laten liggen. Om alles uit je advertenties op LinkedIn te halen, kun je LinkedIn Insight Tag inzetten. Hierbij wordt er een code toegevoegd aan jouw website en doorgestuurd naar LinkedIn. Hierdoor kun je de activiteiten meten van je doelgroep, ook op je website. Je ziet bijvoorbeeld hoe veel mensen jouw advertentie aanklikken en wat de advertentie heeft opgeleverd, bijvoorbeeld een conversie op je website. Hebben ze het whitepaper gedownload of een adviesgesprek aangevraagd? Door de LinkedIn Insight Tag heb je zicht op.

Doelgroep

Wanneer je gebruik maakt van de LinkedIn Insight Tag is het wel van belang dat je van tevoren jouw doelgroep hebt gesegmenteerd. Hierdoor kun je nog beter jouw doelgroep bereiken en komt de boodschap beter bij jouw doelgroep aan. Je kan jouw doelgroep op verschillende segmenten targeten. Dat kan bijvoorbeeld op bedrijfsgrootte, bedrijfsnaam of bedrijfstak.

De LinkedIn Insight Tag installeren

Het installeren van de Insight Tag is gemakkelijk. Wij leggen je uit hoe:

Stap 1: Allereerst moet je een account aanmaken op Google Tag Manager.

Stap 2: Wanneer je een account hebt aangemaakt op Google Tag Manager ga je naar LinkedIn. Daar klik je op Campagnebeheer. Bij Campagnemiddelen staat het kopje ‘’LinkedIn Insight Tag’’. Je krijgt dan een unieke code in beeld en deze kopieer je.

Stap 3: Bij de laatste stap ga je met jouw code naar Google Tag Manager. Je maakt een nieuwe tag aan en geeft deze een naam. Daarna plak je de code die je hebt gekopieerd daarin. Klik hierbij ‘’All pages’’ aan. Doordat aan te klikken, krijg je meer informatie tot je beschikking. Tot slot klik je op opslaan.

De voordelen

De inzet van de LinkedIn Insight Tag brengt verschillende voordelen met zich mee:

  • De prestaties van jouw advertenties zijn nog beter meetbaar.
  • Het biedt de mogelijkheid voor remarketing.
  • Je krijgt nog beter inzicht in jouw doelgroep.
  • Je kunt jouw doelgroep retargeten

 

Wil je graag adverteren op LinkedIn, maar weet je niet hoe? Neem dan contact met ons op en wij kunnen je helpen!