LinkedIn campagne: specifieke targeting

LinkedIn campagne: specifieke targeting

Het inzetten van LinkedIn om het resultaat van digital marketing te vergroten wordt regelmatig toegepast. Tegenwoordig wordt het een steeds grotere uitdating om uw organisatie onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Met behulp van LinkedIn Advertising kunnen diegenen benaderd worden, die nog niet binnen uw bereik zijn. In een eerder whitepaper, over de mogelijkheden van LinkedIn, hebben we besproken wat de voordelen zijn van LinkedIn Advertising voor B2B-organisaties. In deze blog gaan we in op een aantal nieuwe features van LinkedIn, die verder toegelicht worden in ons nieuwe whitepaper ‘LinkedIn 2.0 gebruiken in uw marketingproces’.

LinkedIn campagnes

Het adverteren op LinkedIn biedt verschillende mogelijkheden. In ons nieuwe whitepaper bespreken we een aantal mogelijkheden die in uw LinkedIn marketingcampagnes gebruikt kunnen worden. In deze blog lichten we de feature targeting toe.

Lees ook:
Adveteren op LinkedIn: zo doe je dat!

Specifieke targeting

Eén van de grootste voordelen van adverteren op LinkedIn, is dat er heel specifiek gesegmenteerd kan worden doordat er gebruik gemaakt wordt van de profielinformatie van de LinkedIn gebruiker. En uiteraard is de kans groot dat deze informatie actueel is. Hierdoor kan de gewenste doelgroep veel beter bereikt worden. Naast de demografische en geografische segmentatiecriteria, zijn er ook nog een aantal interessante, specifieke variabelen waaruit gekozen kan worden.

Met de nieuwe LinkedIn tool Matched Audiences kunnen verschillende doelgroepen actief worden benaderd. LinkedIn geeft hiervoor drie nieuwe opties:

  1. Website Retargeting
  2. Account Retargeting
  3. Contact Retargeting

Met deze drie mogelijkheden kunnen zowel websitebezoekers, contactpersonen als specifieke organisaties als doelgroep gekozen worden. Deze tool is beschikbaar voor alle LinkedIn Advertising producten.

Website retargeting

Deze optie zorgt ervoor dat u met gerichte advertenties en call-to-actions op LinkedIn, LinkedIn leden kunt bereiken die uw website hebben bezocht. Gebaseerd op de pagina’s van de door hen bezochte URL’s op uw website, kunt u verschillende doelgroepen aanmaken en retargeten. Door de herhaling van de boodschap en de bijbehorende aanbieding, wordt de persoon aangespoord om actie te ondernemen. Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld op de pagina over het opzetten van een succesvolle LinkedIn advertentie is geweest, dan komt deze bezoeker in een retargeting campagne. Dat betekent dat deze persoon bij het gebruiken van LinkedIn, een specifieke advertentie met een gerichte call-to-action in zijn scherm ziet. Dit zal een advertentie zijn over het opzetten van succesvolle LinkedIn advertenties. De call to action bevat een aanbieding waarmee de persoon zijn LinkedIn marketing campagne kan uitbesteden.

Account targeting

Met deze optie bereikt u de besluitvormers van de door u gekozen bedrijven. Creëer marketingcampagnes op basis van bedrijven en hun Linkedin pagina’s. Upload zelf een lijst met bedrijven die u wilt bereiken. Zo kunt u bijvoorbeeld een lijst aanmaken met alleen advocatenkantoren, of een lijst van uw bestaande klanten waar u een cross sell campagne op los wilt laten. De personen die bij deze organisaties werken, zullen uw advertentie zien op het moment dat zij met LinkedIn werken.

Contact targeting

Contact targeting geeft u de mogelijkheid om een specifieke lijst met contactpersonen te bewerken. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld de opt-in lijst in uw mailsysteem of een lijst met bezoekers van een evenement. Wanneer u nu een campagne aanmaakt kunt u aangeven dat deze getarget wordt op de door u aangemaakte doelgroep.

Wilt u meer weten over de nieuwe features van LinkedIn Advertising of over hoe u uw LinkedIn Advertising campagne het beste kun inzetten? Download dan ons whitepaper ‘LinkedIn 2.0 gebruiken in uw marketingproces’ hieronder.