HubSpot succesverhaal

Defacto

Lees hier hoe we Defacto hebben geholpen om hun offline marketingactiviteiten te integreren met hun online activiteiten.

Geen nieuws missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.

We beloven je niet te spammen!

Subscribe

Defacto

Learning and talent management

 

De uitdaging

Defacto wilde graag online en offline leadgeneratie aan elkaar verbinden en een grote naamsbekendheid in specifieke doelgroepen creëren. Daarnaast moet het online leadgeneratie proces worden ingericht ter ondersteuning van het salesproces. Als offline medium worden beurzen ingezet, online was er nog geen structurele aanpak.

 

Onze aanpak

 

De samenwerking is gebaseerd op verschillende onderwerpen: het maximaliseren van het effect van de offline evenementen, het inzetten van LinkedIn campagnes, het creëren van relevante inhoudelijke content (e-books) en het opzetten van marketing automation flows om een goede opvolging te doen en de relaties met waardevolle content te blijven beheren.

Dat gebeurt in samenwerking met de Defacto marketing verantwoordelijke. Per stap analyseren we de resultaten en bespreken deze met Defacto.

 
 

“Fueld heeft ons geholpen om onze offline marketing activiteiten te integreren in onze online aanpak. Hierdoor is het resultaat meetbaar én beter geworden!”

 

Het resultaat

Door het ondersteunen van de offline activiteiten met online kanalen, is de zichtbaarheid van Defacto in de doelgroep vergroot. Dat is meetbaar door het aantal contacten en het vullen van de database met geïnteresseerden.

De inzet van de marketing automation flows in de opvolging van deze contacten heeft ervoor gezorgd dat Defacto regelmatig en op een positieve manier onder de aandacht is , omdat in deze flows steeds waardevolle informatie met de ander wordt gedeeld.

De resultaten in cijfers:

  • De LinkedIn campagne ter ondersteuning van het event heeft bijna 15.000 vertoningen binnen de doelgroep opgeleverd.
  • De daaropvolgende Inmail campagne had een Click Through Rate (CTR) van meer dan 77%.
  • De content campagne die als afsluiting van het evenement is gebruikt had bijna 16.000 vertoningen in de doelgroep.
  • De contactpersonen die vanuit de Marketing Automation flow zijn benaderd hebben een Open rate van meer dan 44% .
15.000

LinkedIn vertoningen

Binnen de doelgroep voor het event.

77%

Click Trough Rate

Op de Inmail campagne voor het event.

44%

Open rate

Door contactpersonen die vanuit de automation flow zijn benaderd.

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden?

Lees ook:

Gerelateerde berichten