Magister Academy
Een nieuwe website voor Magister Academy, geconfigureerd via HubSpot CMS met de HubSpot CRM, sales en marketing hub als reserveringssysteem.
Implementatie van HubSpot en het MaaS-concept bij Technosoft heeft geleid tot meer aanvragen naar hun rekensoftware en dienstverlening.
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.
We beloven je niet te spammen!
Rekensoftware voor verschillende branches.
Technosoft levert al meer dan 45 jaar rekensoftware voor verschillende branches. Onder andere voor engineering, ICT, logistiek, gezondheidszorg en de agrarische sector. Tot 2023 waren softwareontwikkeling, QA testing en nearshoring diensten ook onderdeel van Technosoft, deze zijn overgegaan in het bedrijf Addcode.
Technosoft heeft een internationaal team verspreid over 4 locaties binnen Europa: Nederland, Duitsland, Moldavië en Roemenië.
2022 – 2023
Aan het begin van onze samenwerking wist Technosoft al goed te formuleren hoe de doelgroep eruitziet. Om deze te bereiken via online marketingkanalen was er extra marketingcapaciteit- en kennis nodig, omdat de marketingacties die ze zelf ingezet hebben onvoldoende kwaliteit opleverde.
De hoeveelheid leads en vooral de beperkte conversie via bepaalde online kanalen moest beter, om de volledige potentie uit de markt te kunnen halen.
Daarnaast wilde Technosoft een betere analyse van het online klantgedrag, om de verschillende online kanalen doeltreffende in te kunnen zetten.
Technosoft werkte tijdens onze samenwerking ook samen met een andere partner voor de inzet van LinkedIn. We zijn in overleg gegaan met deze partij om zo de campagnes op dit kanaal goed af te stemmen op de overkoepelende strategie. Zo leveren we voor Technosoft een éénduidig helder signaal naar de doelgroep.
"Wij waren op zoek naar een externe partij die de gaten in onze marketing kon dichten. De strategie was duidelijk, de instrumenten waren aanwezig, maar nu ging het om het optimaal gebruik maken van de marketing machine. Fueld was de perfecte partner die zorgde dat we in een keer alle ontbrekende schakels konden inhaken om de ketting rond te maken en te zorgen dat we meer grip kregen en het online succes werd verbeterd. "
Om de website en content aan te laten sluiten op de behoeften en wensen van prospects, hebben we gebruik gemaakt van de buyer persona’s zoals door Technosoft reeds gedefinieerd. Aan de hand van deze persona’s krijgt ons marketingteam duidelijk in beeld wat de probleempunten van de doelgroep zijn en kunnen we hier de juiste content op afstemmen.
Door in de content pijnpunten van de doelgroep te benoemen, en een duidelijk beeld te hebben wat de zoekintenties hierbij zijn bieden we de beste oplossing voor de problemen van Technosoft klanten. Hierbij houden we altijd rekening met de verschillende koopfases. Zit iemand in de oriëntatie-, afweging- of aankoopfase? Per fase bieden we verschillende afgestemde content aan.
Technosoft maakte vóór onze samenwerking al langer gebruik van HubSpot. Onze CRM specialisten hebben aan de hand van een ‘account audit’ gewerkt aan de optimalisatie van het HubSpot account. Dit bedroeg onder andere;
Daarnaast hebben we SalesFeed ingezet, waarmee wij een partnerschap hebben. SalesFeed herkent bedrijven die je website bezoeken op basis van het IP-adres. Tussen SalesFeed en HubSpot hebben we een integratie ontwikkeld, om grotendeels automatische leadkwalificatie van deze bedrijven (op basis van voor gedefinieerde eigenschappen) in HubSpot mogelijk te maken. Deze integratie maakt het mogelijk de interessante herkende bedrijven ter opvolging door marketing of sales te kwalificeren. Zo worden de interessante leads op de juiste manier door marketing of sales opgevolgd.
Een jaar na de start van onze samenwerking zien wij de volgende resultaten;
De focus lag tijdens onze samenwerking voornamelijk op ‘de bovenkant van de marketing funnel’. Er is gewerkt aan het verhogen van het aantal websitebezoekers, het bereiken van de juiste doelgroep met nieuwe content en het inrichten van de juiste tools om deze bezoekers te herkennen. Met behulp van SalesFeed en HubSpot weet Technosoft nu goed welke bedrijven welke webpagina’s bezoeken.
In 2023 is vanuit Technosoft het bedrijf Addcode ontstaan. Technosoft blijft rekensoftware leveren en is overgenomen door het bedrijf Treetop, Addcode gaat verder met de softwareontwikkeling en QA & Testing diensten. Fueld blijft verbonden aan Addcode, waarvoor we de online positionering gaan verzorgen.
Wil je ontdekken welke inzichten een klantgerichte marketing aanpak jouw bedrijf oplevert? Of ben je benieuwd naar hoe HubSpot jouw bedrijfsprocessen ondersteunt? Maak dan kennis met ons team en we leggen het graag aan je uit!
Een nieuwe website voor Magister Academy, geconfigureerd via HubSpot CMS met de HubSpot CRM, sales en marketing hub als reserveringssysteem.
Voor PuntNL Groep heeft ons marketing team websiteverbeteringen doorgevoerd en blogs uitgewerkt. De website wordt nu al vaker gevonden!
Dia heeft meer inzicht in hun lead en sales pipelines én de prestaties van hun service- en marketingactiviteiten dankzij de implementatie van HubSpot.