HubSpot succesverhaal

Technosoft

Implementatie van HubSpot en het MaaS-concept bij Technosoft heeft geleid tot meer aanvragen naar hun rekensoftware en dienstverlening.

Geen nieuws missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.

We beloven je niet te spammen!

Subscribe

Technosoft

Rekensoftware voor verschillende branches.

 

 

Onze doelgroep is al duidelijk, maar hoe bereiken we die online?

Aan het begin van onze samenwerking wist Technosoft al goed te formuleren hoe de doelgroep eruitziet. Om deze te bereiken via online marketingkanalen was er extra marketingcapaciteit- en kennis nodig, omdat de marketingacties die ze zelf ingezet hebben onvoldoende kwaliteit opleverde. 

De hoeveelheid leads en vooral de beperkte conversie via bepaalde online kanalen moest beter, om de volledige potentie uit de markt te kunnen halen.  

Daarnaast wilde Technosofteen betere analyse van het online klantgedrag, om  de verschillende online kanalen doeltreffende in te kunnen zetten.  

In vier stappen naar meer aanvragen

 
  1. We zijn gestart met websiteoptimalisatie.In onze inbound marketing aanpak staat de website altijd centraal. Zonder een goedwerkende, snelle en duidelijke website is het lastig om klanten te overtuigen. We hebben hiervoor een technische scan ingezet en verbeteringen doorgevoerd, en de structuur aangepast voor een betere website ervaring.
  2. We hebben een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd waarin we kijken naar het online zoekgedrag en de vragen van de doelgroep, de concurrentie en belangrijke SEO parameters. De bestaande pagina’s op de website hebben we hiermee geoptimaliseerd, zodat de juiste doelgroep de juiste pagina’s vindt in zoekmachines als Google en Bing.
  3. Vanuit hetzelfde zoekwoordenonderzoek hebben we ook nieuwe content geschreven, voor de relevante zoekwoorden waar nog geen content aan gekoppeld was. Zo wordt de website van Technosoft nu beter gevonden en weten we meer relevant websiteverkeer te trekken.
  4. Na enkele maanden is het websiteverkeer aanzienlijk gestegen en hebben we de focus gelegd op het optimaliseren van online conversies. Aan de hand van de verzamelde websitedata en het werken met HubSpot hebben we de customer journey in kaart gebracht, om inzicht te krijgen waar websitebezoekers behoefte aan hebben. We hebben onder andere nieuwe conversie mogelijkheden toegevoegd, waarmee contactgegevens van leads automatisch in het HubSpot CRM systeem worden verwerkt. Optimalisaties die we doorgevoerd hebben zijn onder andere:
  • Meer contactformulieren op belangrijke touchpoints op de website
  • Downloadable items, ebooks en whitepapers opgemaakt in de huisstijl van Technosoft en op belangrijke momenten in de customer journey op de website aangeboden
  • Het aanbieden van de optie een demo aan te vragen
  • Een directe link (via HubSpot), waarmee de websitebezoeker zelf een meeting kan inplannen

Technosoft werkte tijdens onze samenwerking ook samen met een andere partner voor de inzet van LinkedIn. We zijn in overleg gegaan met deze partij om zo de campagnes op dit kanaal goed af te stemmen op de overkoepelende strategie. Zo leveren we voor Technosoft een éénduidig helder signaal naar de doelgroep.

"Wij waren op zoek naar een externe partij die de gaten in onze marketing kon dichten. De strategie was duidelijk, de instrumenten waren aanwezig, maar nu ging het om het optimaal gebruik maken van de marketing machine. Fueld was de perfecte partner die zorgde dat we in een keer alle ontbrekende schakels konden inhaken om de ketting rond te maken en te zorgen dat we meer grip kregen en het online succes werd verbeterd. "

 

HubSpot als bewaker van de strategie

Om de website en content aan te laten sluiten op de behoeften en wensen van prospects, hebben we gebruik gemaakt van de buyer persona’s zoals door Technosoft reeds gedefinieerd. Aan de hand van deze persona’s krijgt ons marketingteam duidelijk in beeld wat de probleempunten van de doelgroep zijn en kunnen we hier de juiste content op afstemmen.

Door in de content pijnpunten van de doelgroep te benoemen, en een duidelijk beeld te hebben wat de zoekintenties hierbij zijn bieden we de beste oplossing voor de problemen van Technosoft klanten. Hierbij houden we altijd rekening met de verschillende koopfases. Zit iemand in de oriëntatie-, afweging- of aankoopfase? Per fase bieden we verschillende afgestemde content aan.

 

 

De juiste tools geven de juiste inzichten

 

Technosoft maakte vóór onze samenwerking al langer gebruik van HubSpot. Onze CRM specialisten hebben aan de hand van een ‘account audit’ gewerkt aan de optimalisatie van het HubSpot account. Dit bedroeg onder andere; 

  • Analyse dashboards inrichten om klantgedrag te analyseren 
  • Koppelen van Google Looker Studio met HubSpot om meer inzicht te krijgen 
  • Aanpassingen om (weer) te voldoen aan de GDPR wetgeving 
  • Het doorvoeren van optimalisaties vanwege updates in functionaliteiten van HubSpot 

Daarnaast hebben we SalesFeed ingezet, waarmee wij een partnerschap hebben. SalesFeed herkent bedrijven die je website bezoeken op basis van het IP-adres. Tussen SalesFeed en HubSpot hebben we een integratie ontwikkeld, om grotendeels automatische leadkwalificatie van deze bedrijven (op basis van voor gedefinieerde eigenschappen) in HubSpot mogelijk te maken. Deze integratie maakt het mogelijk de interessante herkende bedrijven ter opvolging door marketing of sales te kwalificeren. Zo worden de interessante leads op de juiste manier door marketing of sales opgevolgd. 

 

Gezien én gevonden worden door de juiste doelgroep

 

Een jaar na de start van onze samenwerking zien wij de volgende resultaten;  

  • Technosoft is gemiddeld gestegen van plek 8 naar plek 3 in Google
  • Het websiteverkeer is toegenomen met 45%  
  • De Technosoft website wordt op 125 extra zoekwoorden gevonden 
  • Met SalesFeed zijn er (periode van februari 2022 t/m september 2023) 3.301 bedrijven herkend.  
  • Van deze herkende bezoekers zijn er 1.738 interessant (52%). Vanwege de diverse activiteiten van Technosoft was deze interesse heel divers. Van pure leads tot bekende bedrijven uit de branche die (wederom) interesse toonde voor de activiteiten van Technosoft.  

De focus lag tijdens onze samenwerking voornamelijk op ‘de bovenkant van de marketing funnel’. Er is gewerkt aan het verhogen van het aantal websitebezoekers, het bereiken van de juiste doelgroep met nieuwe content en het inrichten van de juiste tools om deze bezoekers te herkennen. Met behulp van SalesFeed en HubSpot weet Technosoft nu goed welke bedrijven welke webpagina’s bezoeken.  

In 2023 is vanuit Technosoft het bedrijf Addcode ontstaan. Technosoft blijft rekensoftware leveren en is overgenomen door het bedrijf Treetop, Addcode gaat verder met de softwareontwikkeling en QA & Testing diensten. Fueld blijft verbonden aan Addcode, waarvoor we de online positionering gaan verzorgen. 

 

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden?

Wil je ontdekken welke inzichten een klantgerichte marketing aanpak jouw bedrijf oplevert? Of ben je benieuwd naar hoe HubSpot jouw bedrijfsprocessen ondersteunt? Maak dan kennis met ons team en we leggen het graag aan je uit!

Lees ook:

Gerelateerde berichten