IT-marketing succesverhaal

Informatel

Informatel is nu beter gepositioneerd om hun klanten te bedienen en hun groeiambities waar te maken dankzij ons modulaire Marketing as a Solution-concept.

Geen nieuws missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.

We beloven je niet te spammen!

Subscribe

Informatel is nu beter gepositioneerd om hun klanten te bedienen en hun groeiambities waar te maken dankzij het modulaire Marketing as a Solution-concept van Fueld. 

Over Informatel

Informatel helpt klanten met het optimaliseren van hun IT-infrastructuur, zodat zij zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten. Daarbij bedienen zij hun klanten vanuit een persoonlijke en servicegerichte aanpak.  

Informatel is een relatief klein bedrijf met een team van 5 tot 10 medewerkers. Ondanks de compacte omvang, bieden zij een breed scala aan IT-diensten met een sterke focus op maatwerk en klanttevredenheid.

Website: Informatel.nl

Bedrijfsgrootte

5-10 medewerkers 

Doorlooptijd project

1 jaar

De uitdaging  

Informatel wilde een professionaliseringsslag maken in hun online aanwezigheid. "De oude huisstijl en website sloten niet goed aan bij onze huidige ambities", vertelt Wirendra Ramijelal, CEO bij Informatel. "Ook kwam ons expertise niet duidelijk genoeg naar voren."  

Daarnaast had Informatel geen gestructureerde manier om leads te genereren en deze te beheren. Dat liet kansen onbenut. Daarom wilden ze ook graag hun diensten beter structureren.  

 

De strategie 

Om Informatel te helpen met hun uitdagingen heeft Fueld een strategie ontwikkeld die zich richt op drie kernaspecten:  

  1. Een duidelijke positionering van de diensten in drie pijlers: managed services, cloud services en security services. 
  2. Een complete rebranding, inclusief het vernieuwen van de huisstijl en het logo. 
  3. Een focus op leadgeneratie en marketing automation via HubSpot, inclusief een volledig nieuwe website.

Het project voor Informatel was een Marketing as a Solution-abonnement van Fueld. Dit is een modulair marketingabonnement met een doorlooptijd van één jaar.  

 

"Nu zijn we duidelijk gepositioneerd als expert in managed services, cloud services en security services en dat is precies wat we wilden."

 

De aanpak 

Het begon allemaal met een strategische sessie om de online doelen van Informatel scherp te krijgen. Daarbij heeft Fueld hun expertise in de IT-sector ingezet om te adviseren over de dienstverlening en de positionering in deze markt. Dat leverde drie duidelijke pijlers op om verder uit te werken: managed services, cloud services en security services.  

Vervolgens heeft Fueld een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Deze huisstijl is zowel online als offline doorgevoerd, om consistentie in de branding te waarborgen. "Het logo dat ze ontworpen hebben ziet er mooi en verfrissend uit. Het sluit perfect aan bij onze moderne uitstraling", licht Wirendra toe.  

Daarna heeft Fueld de wireframes ontworpen voor een compleet nieuwe website, waarbij ze een combinatie van WordPress en HubSpot hebben ingezet. Naast het ontwerp heeft Fueld alle content geschreven en geoptimaliseerd. Hierdoor is de website beter vindbaar en sluit deze aan bij de wensen en zoekgedrag van de doelgroep.

Met HubSpot heeft Fueld e-mail marketing, LinkedIn automation en social media integraties ingericht. Ook wordt HubSpot gebruikt als CRM-systeem; bestaande klantenlijsten zijn dynamisch ingeladen om zo gerichte marketingcampagnes te faciliteren.  

Tot slot heeft Fueld een contentstrategie ontwikkeld en blogs geschreven om de doelgroep van Informatel beter aan te spreken en hun expertise te onderstrepen.  

 

f5c10FBJX-1-min

Het resultaat

De nieuwe huisstijl zorgt voor een frisse en professionele uitstraling, zowel online als offline. Daarnaast heeft de nieuwe website, die geoptimaliseerd is, de online vindbaarheid van Informatel verbeterd.

Dankzij de integratie van HubSpot zijn verschillende marketingactiviteiten van Informatel nu gestroomlijnd en geautomatiseerd. Dat draagt bij aan een hogere efficiëntie en betere opvolging van hun leads. De productie van relevante content heeft bijgedragen aan een verbeterde online aanwezigheid en maakt Informatel tot een autoriteit in de markt.

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Lees ook:

Gerelateerde berichten