IT-marketing succesverhaal

PuntNL Groep

Voor PuntNL Groep heeft ons marketing team websiteverbeteringen doorgevoerd en blogs uitgewerkt. De website wordt nu al vaker gevonden!

Geen nieuws missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.

We beloven je niet te spammen!

Subscribe

PuntNL Groep

Documentoplossingen & ICT

 

De uitdaging

PuntNL Groep beschikt over de middelen, kennis en ervaring om andere organisaties te helpen digitaler, veiliger en gestructureerder te werken. Om dat voor zoveel mogelijk organisaties te kunnen doen, hoopten zij nog meer websitebezoekers aan te trekken binnen een specifieke doelgroep. Het doel van onze samenwerking was dan ook om de vindbaarheid en zichtbaarheid van PuntNL Groep bij de relevante doelgroep te vergroten, zodat meer relevante bezoekers op de website zouden komen. Dit zou uiteindelijk tot meer relevante leads kunnen leiden.

 

Onze aanpak

Allereerst hebben we een zoekwoordenonderzoek gedaan, om zo vast te stellen op welke zoekwoorden PuntNL Groep het beste gevonden kon worden. Hier is vervolgens een contentkalender uit voortgekomen. Hierin hebben we één referentieverhaal, twee artikelen, één infographic, tien blogs en twintig LinkedIn berichten opgenomen. 

Daarnaast hebben we IP-tracking ingezet, zodat PuntNL Groep zakelijke bezoekers beter kan herkennen en daar persoonlijkere acquisitie op kan uitoefenen. Daarnaast hebben we PuntNL Groep gerichte adviezen gegeven waarmee zij hun website konden verbeteren. Door tot slot ook een LinkedIn advertisingcampagne op te zetten, hebben we meer bekendheid gecreëerd bij hun doelgroep en meer websiteverkeer naar hun website te genereren.

“Onze vindbaarheid is duidelijk vergroot, dat zien we terug in het groeiende aantal websitebezoekers.”

Het resultaat

Dankzij onze aanpak is de website van PuntNL Groep afgestemd op de customer journey die bezoekers doorlopen op de website en bevat deze nu relevante content voor websitebezoekers binnen de doelgroep. Dit vergroot niet alleen de vindbaarheid van de website, ook laat dit aan (potentiële) klanten zien dat PuntNL Groep kennis van zaken heeft. Hierdoor hebben organisaties nog meer vertrouwen in de kwaliteiten van PuntNL Groep.

Daarnaast hebben we content voor LinkedIn gemaakt, zodat ook op dit kanaal consistent berichten verschijnen. Ook dit draagt bij aan de vindbaarheid en zichtbaarheid van PuntNL Groep. Aan de hand van IP-tracking hebben we de websitebezoekers in kaart kunnen brengen, waar zowel de marketing- als salesstrategie op aan kon worden gepast. Dankzij onze samenwerking is de website van PuntNL Groep nu nog beter vindbaar en wordt nog meer relevant verkeer naar hun website geleid.

40 Personen meer per maand

die een weg naar de website vinden

14% van de herkende website bezoekers

zijn relevante nieuwe contacten

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden?

Lees ook:

Gerelateerde berichten