PuntNL Groep
Voor PuntNL Groep heeft ons marketing team websiteverbeteringen doorgevoerd en blogs uitgewerkt. De website wordt nu al vaker gevonden!
United Retail is de franchise organisatie voor Electro World. Ontdek in deze klantcase hoe we HubSpot hebben geïmplementeerd en geïntroduceerd
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.
We beloven je niet te spammen!
United Retail is een ondernemersorganisatie die de winkelformule Electro World voert. Electro World verkoopt elektronica voor in en rondom het huis, verzorgt inbouw en installatie, en biedt service voor reparatie en advies.
De Electro World ondernemers profiteren van een aantal diensten die United Retail verzorgt. Denk aan (online) marketing, centrale inkoop, onderhouden leveranciersrelaties en operationele diensten. Hiermee is United Retail de stille kracht achter het succes van de formule Electro World.
Met circa 150 aangesloten ondernemers en ruim 1 miljoen klanten, is Electro World (en dus ook United Retail) een serieuze partij op de elektronica markt voor zowel consumenten als zakelijke klanten.
United Retail wil zich verder ontwikkelen als een full service omnichannel retail organisatie om de ondernemers optimaal te ondersteunen in het werven, behouden en ontwikkelen van de klant waarbij de ondernemer haar onderscheidend vermogen etaleert. Hierbij gaan de digitale en fysieke wereld elkaar versterken. Hiermee wil United Retail gemak bieden voor de klant én de Electro World ondernemer.
Uitgangspunt hierbij is de merkbelofte “mooi voor elkaar”. Deze merkbelofte is gebaseerd op klantkennis, relevantie, bereik en service & advies voor de klant en door de Electro World ondernemer.
Met inbound en online marketing wil United Retail relevante klant ontmoetingen (customer engagement) realiseren op basis van klantinzicht via de gebruikte kanalen. En daarmee de best mogelijke customer experience leveren, waardoor de conversie ratio toeneemt en een duurzame binding en hogere klantwaarde ontstaat.
Een groot vraagstuk was hoe United Retail dit klantbeeld inzichtelijk kon krijgen voor elk van de aangesloten ondernemers. United Retail realiseerde zich dat er een goed fundament moest komen om de strategie daadwerkelijk ten uitvoer te brengen.
De eerste stap was een grondige analyse van de merkbelofte, de ambities en wat ervoor nodig is om die te bereiken. Dit leidde tot een vertaalslag naar de beoogde strategie en van daaruit vereisten voor het fundament, om klantdata optimaal te organiseren binnen de infrastructuur van United Retail.
Hiervoor hebben we een blauwdruk opgesteld met daarin:
Met de blauwdruk zijn we de markt op gegaan om een geschikt Customer Engagement platform te vinden met inbound en online marketing faciliteiten gebaseerd op een solide maar flexibel CRM / CDP fundament. Deze selectie heeft geleid tot de keuze voor het HubSpot platform.
Tevens hebben we een implementatie roadmap gedefinieerd waarmee United Retail stap voor stap verder kan professionaliseren.
"Fueld is de stille kracht geweest voor het succesvol implementeren van ons Customer Engagement Platform. In het voortraject hebben zij een voortrekkersrol ingenomen bij het scherpstellen van onze behoefte om vanuit daar met elkaar de markt te gaan verkennen voor een geschikte oplossing en implementatiepartner. Vanuit de opgestelde blauwdruk waren we in staat de juiste en toekomstgerichte keuze te maken wat betreft de Customer Engagement oplossing ondanks de vele smaken met eigen nuances en focuspunten die rondom dit onderwerp beschikbaar zijn in de markt."
We hebben United Retail vervolgens geholpen met het opbouwen van het CRM-fundament en het implementeren van de data, de werkprocessen en de daarbij in te zetten functionaliteit. Dit heeft de volgende zaken voor United Retail opgeleverd:
United Retail heeft nu een basis waarmee ze de volgende stappen kunnen realiseren, denk aan:
Door aan de voorkant de data te organiseren en rekening te houden met privacy, abonnementen, AVG/GDPR regels en ideale workflows, kunnen de retailers vanuit United Retail bijvoorbeeld:
Door United Retail de juiste materialen aan te leveren en uitleg te geven over hoe ze het beste de klantdata in kunnen zetten voor klantgerichte marketing aanpak, kunnen de medewerkers nu zelfstandig in de HubSpot tool werken.
Wil je ontdekken welke inzichten een klantgerichte marketing aanpak jouw bedrijf oplevert? Of ben je benieuwd naar hoe HubSpot jouw bedrijfsprocessen ondersteunt? Maak dan kennis met ons team en we leggen het graag aan je uit!
Voor PuntNL Groep heeft ons marketing team websiteverbeteringen doorgevoerd en blogs uitgewerkt. De website wordt nu al vaker gevonden!
Lees hier hoe we Defacto hebben geholpen om hun offline marketingactiviteiten te integreren met hun online activiteiten.
De opdracht van Symagic aan Fueld was om een allesomvattende marketingsoplossing op te zetten, gekoppeld aan een CRM-systeem. Deze combinatie moest...