IT-marketing succesverhaal

SalesFeed

Ontdek hoe team Fueld SalesFeed meer websiteverkeer en leads bezorgt door te werken aan online vindbaarheid en zichtbaarheid!

Geen nieuws missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.

We beloven je niet te spammen!

Subscribe

SalesFeed

‘Samen met Fueld weten we onze doelgroep steeds beter te bereiken’

 

’Fueld, we hebben een uitdaging voor jullie’

 

SalesFeed was vóór onze kennismaking niet onbekend met online marketing. Met de inzet van Google en LinkedIn advertenties wisten ze al enig verkeer richting de website te krijgen, en aan de hand van ActiveCampaign werd er al hard gewerkt aan automatisering en e-mailmarketing.

In 2022 werd de wens naar ons uitgesproken om mee te denken over het uitbreiden van de marketingactiviteiten. SalesFeed was duidelijk: we willen meer online zichtbaar en vindbaar worden. Met die wensen zijn we met elkaar om tafel gaan zitten, en al snel kreeg onze samenwerking meer vorm: de focus van ons marketingteam komt te liggen op de strategie en uitvoering van SEO en SEA. We zijn daarmee echt een verlengstuk van de marketingafdeling van SalesFeed.

 

Zonder strategie geen focus

 

‘Welke vragen heeft jouw potentiële klant eigenlijk?’ Wij zijn er van overtuigd dat dit één van de belangrijkste vraagstukken voor een SEA en SEO strategie is. Hiervoor hebben we in kaart gebracht;

  • Wie de huidige klanten zijn
  • Wat de eigenschappen van deze klant zijn
  • Welke doelgroep(en) SalesFeed (nog meer) wil bereiken
  • Wat de vragen van deze doelgroep zijn
  • Waar deze doelgroepen (online) naar zoeken

Met het antwoord op deze vragen zijn we vervolgens gaan kijken naar de bestaande content, om erachter te komen of die vragen al beantwoord worden, of dat we daar content voor moeten creëren.

Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek, concurrentieanalyse en doelgroepsegementatie zijn we vervolgens bestaande content gaan optimaliseren, om beter én meer gevonden te worden in Google. Bij het in kaart brengen van de klantvragen houden we altijd rekening met de koopfases.

 

"Fueld heeft ons goed geholpen om content te creëren. Vanuit top down visie helpen ze ons toe te werken naar content die aansluit bij de customer journey. We hebben bijvoorbeeld een mooi vormgegeven e-book bereikt. Fueld is gedegen, creatief en kwalitatief in de uitvoering. Fueld deelt regelmatig voortgangsupdates en analyseert hoe onze campagnes presteren. Dit stelt ons in staat om samen aanpassingen te doen en de strategie bij te sturen."

 

Na de optimalisatieslag van bestaande content, bleef er nog een ‘content gap’ over. We hebben in overleg een contentkalender gemaakt, SalesFeed heeft de content zelf geschreven waarna Fueld de content geoptimaliseerd heeft voor SEO. De invulling van de contentkalender bestaat voornamelijk uit pillar pages en  blogs, met als doel vindbaar en zichtbaar te worden om zo de vragen van potentiële klanten te beantwoorden. 

SEO en SEA: alleen ga je sneller, samen kom je verder.

 

In het proces waarin we de doelgroep van SalesFeed hebben leren kennen is het SEA team ook meegenomen om een eenduidige marketingboodschap te verspreiden. We zijn gestart met een Google Ads audit, om het huidige gebruik te analyseren. Met deze uitkomst konden we vaststellen of de bestaande opzet voldoende aansluit bij de doelstellingen, en advies over optimalisatie uitbrengen. We hebben uiteindelijk:

  • De advertentieteksten en zoekwoorden aangescherpt
  • Verbeterde doormeting ingesteld om conversie te meten
  • Advies uitgebracht om landingspagina’s te verbeteren
 

Team Fueld als vraagbaak én adviesteam

 

In het eerste jaar van onze samenwerking zijn alle expertises van het Fueld team benut. Hoewel onze hoofdopdracht concreet was, zijn er gedurende het jaar vele andere vraagstukken gepasseerd. Omdat we alle marketingexpertises in huis hebben, ervaarde SalesFeed steeds vaker de meerwaarde van een ‘dedicated marketingteam’. Middels wekelijkse meetings worden verschillende onderwerpen behandeld om de online marketinginzet te verbeteren. Zo werkte we naast de hoofdopdracht ook aan:

  • Opsporen en oplossen van technische website issues
  • De optimalisatie van landingspagina’s
  • Opmaken downloadable items
  • Meedenken en uitvoeren van nieuwe conversies
  • Analyseren en inrichten website data

Groei

in organische posities in Google

Groei

in zichtbaarheid in Google

Groei

in websitebezoekers via Google

Nieuwsgierig geworden naar het team achter dit project?

Wil je ontdekken welke inzichten een klantgerichte marketing aanpak jouw bedrijf oplevert? Maak dan kennis met ons team en we leggen het graag aan je uit!

Lees ook:

Gerelateerde berichten