4 content trends van 2020

4 content trends van 2020

Het nieuwe jaar is begonnen en om ervoor te zorgen dat jouw organisatie voorzien is van relevante content én relevant blijft hebben wij de opkomende content trends van 2020 voor je in deze blog beschreven.  

Persoonlijke content

Eén van de trends van dit jaar is persoonlijke content, dat zorgt ervoor dat jouw doelgroep zich beter aangesproken voelt. Je kunt bijvoorbeeld bij jouw e-mailmarketing je e-mailontvangers persoonlijk aanspreken of je kunt gebruik maken van gepersonaliseerde call to actions. Denk er bij het creëren van content aan dat het van belang is dat de content aansluit op de behoefte van jouw doelgroep. Om dit te kunnen realiseren kun je de customer journey in kaart te brengen, hierdoor kun je jouw doelgroep van relevante content voorzien. Je leert je doelgroep door de customer journey beter kennen. Op deze manier kun je ze van de juiste content voorzien op het juiste moment.

Denk er bij het creëren van content aan dat het van belang is dat de content aansluit op de behoefte van jouw doelgroep.

Video content

Video content is een vorm van content wat je tegenwoordig steeds vaker ziet en videomarketing wordt in 2020 nog populairder. Om deze reden is het gebruik van video’s voor jouw organisatie verstandig. Organisaties maken bijvoorbeeld een voorstelvideo waarin ze alle medewerkers aan hun doelgroep voorstellen of maken gebruik van een instructievideo voor hun producten. Wanneer je video’s creëert krijg je een groter bereik op social media en hoger in de zoekmachines komen. Bij het creëren van video content is het van belang dat het korte video’s zijn. Korte video’s worden beter bekeken dan video’s met een lange tijdsduur. Kijkers zijn dan sneller geneigd om de video door te klikken.

Wanneer je video’s creëert krijg je een groter bereik op social media en hoger in de zoekmachines komen.

 

man kijkt videomarketing op smartphone
Lees meer:
Videomarketing: zo doe je dat!

Social selling

Door social selling kun je een product aanschaffen via social media. Social selling zie je bijvoorbeeld veel op Instagram. Een organisatie plaats een instagrambericht van het product dat zij verkopen met daarbij een link naar de website. Hier kan de bezoeker direct op klikken en wordt dan doorgeleid naar de website. Door social selling hoeven jouw (potentiële) klanten niet meer apart via de internetbrowser naar je website te gaan. Dus wil je meer aankopen genereren? Maak dan gebruik van social selling!

Interactieve content

Bij interactieve content zorg je voor interactie met je doelgroep. Dit kan op verschillende manieren. Je kunt bijvoorbeeld een poll aanmaken in je Instagram Story of een quiz op jouw social mediakanalen plaatsen. Het doel van interactieve content is dat je meer betrokkenheid bij jouw organisatie of merk creëert. Daarnaast krijg je meer inzicht in jouw doelgroep. Je krijgt op deze manier te weten wat de houding van jouw doelgroep is ten opzichte van jouw merk of product.

 

Marketing uitbesteden
Lees meer:
Content creëren: zo doe je dat!

 

Heb jij hulp nodig bij het creeren van content? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan en wij gaan je helpen!