HubSpot Starter: Betaalbaar CRM en inbound marketing
HubSpot Starter
Voor bedrijven biedt HubSpot verschillende abonnementen aan. Deze vallen binnen de categorieën gratis, startups, starter, professional en enterprise. Vanuit deze hoofdcomponenten kun je zelf de benodigde pakketten samenstellen uit zogenoemde ‘hubs’, waarvan de drie belangrijkste onderdelen marketing, sales en service zijn. Elke HubSpot starter hub biedt per pakket toegang tot specifieke functies. In deze blog gaan we dieper in op de verhoudingen tussen de features van HubSpot Starter en wat ze voor jouw marketingdoelen kunnen betekenen.
Waarom HubSpot
Voor een goede online marketing campagne heb je professionele technieken nodig. Met HubSpot als CRM-systeem heb je een complete tool om het leadgeneratieproces gedurende de buyers journey te managen. HubSpot is gericht op inbound marketing: de juiste content naar de juiste doelgroep op het juiste moment.
Deze marketingstrategie gekoppeld aan HubSpot helpt jouw bedrijf groeien. Daardoor ontstaan nieuwe mogelijkheden voor marketingactiviteiten. Het voordeel voor HubSpot gebruikers is dat het systeem mee kan groeien met jouw bedrijf. Van beginners tot professionele marketingteams; voor elke organisatie is een gewenst pakket samen te stellen.
Wat is HubSpot Starter
Naast HubSpot Professional, is de HubSpot Starter hub een veel gekozen pakket door bedrijven. De reden dat HubSpot verschillende categorieën ontwikkeld heeft, is omdat HubSpot zelf ervaring heeft met doorgroeimogelijkheden. De pakketten zijn daarom gebaseerd op verschil in organisaties: de grootte, het aantal contacten en niet te vergeten de kennis en expertise. Dit heeft een groot voordeel voor HubSpot gebruikers.
Elk pakket is ingericht op andere functies en doelstellingen. De starter versie is geschikt voor bedrijven die beginnend HubSpot gebruiker zijn. Deze is voornamelijk gericht op marketing en heet daarom ook HubSpot Marketing Starter. Het helpt jouw marketing team bij het opstellen van inbound marketingstrategieën om zicht- en vindbaarheid te creëren. Met de starter versie betaal je voor de tools die je nodig hebt om aan de slag te gaan, zonder bedolven te worden onder alle mogelijkheden.
Ben je klaar voor de volgende stap? Dan kun je altijd gemakkelijk upgraden naar HubSpot Professional en meer features ontdekken.
HubSpot Marketing Starter
De HubSpot Marketing Starter Hub heeft een uitgebreid aanbod aan features. Het bevat als standaard dezelfde tools als de gratis versie, met verhoogde limieten, meer functies en zonder HubSpot branding. Zo komen jouw formulieren, documenten, e-mails, landingspagina’s en live chats volledig in het teken te staan van jouw bedrijf.
Daarnaast biedt het Starterpakket de CMS-Hub, waarmee je op een veilige manier een website kan bouwen met een handige drag-and-drop editor en verschillende beschikbare thema’s. Hier lichtten we een aantal belangrijke functionaliteiten uit en hoe deze jouw marketing helpen de bedrijfsdoelstellingen te halen.
Marketing Starter Hub functies
- Blog en content tools. In de HubSpot starter tool kun je content maken met handige blogging tools, waarmee jouw bedrijf zicht- en vindbaar wordt voor bezoekers.
- SEO en content strategie. De content kun je vervolgens SEO optimaliseren aan de hand van tips binnen het platform. De SEO tool geeft inzicht in nieuwe blogpost onderwerpen. Waardevol voor zowel de bezoeker als efficiënt en optimaal voor het marketingteam.
- Sociale media. Plan en publiceer updates en analyseer de impact van jouw sociale media strategie over de verschillende grote sociale platformen.
- E-mail marketing. Verstuur e-mails geoptimaliseerd voor verschillende apparaten en inboxen. Daarnaast kun je een workflow van tot 3 geautomatiseerde e-mails per CTA formulier inzetten als gerichte lead follow-up. Vanuit de built-in reports kun je de resultaten inzien.
- Landingspagina’s. Bouw sterke landingspagina’s gericht op conversie. Vergeet niet om deze met de stijl van jouw website te matchen.
- CTA. De HubSpot Marketing Starter tool geeft de mogelijkheid om gepersonaliseerde CTA knoppen toe te voegen, om de bezoeker naar de juiste landingspagina te sturen en conversie te verhogen.
- Dashboards. Maak tot 10 dashboards aan om gedetailleerde statistieken van jouw marketingactiviteiten in te zien. Analyseer en pas jouw strategie aan op de resultaten.
Service Starter Hub
De service en support hub van het HubSpot Starter pakket helpt je beter te presteren op het gebied van klantrelatie en klantenservice.
- Gesprekken inbox. Met een gezamenlijke inbox heeft het hele team overzicht van binnenkomende chats en e-mails. De kwesties worden in verschillende inboxen georganiseerd waar het hele team toegang tot heeft. De gekwalificeerde persoon kan het gesprek gemakkelijk oppakken of overnemen.
- Conversational bot. De HubSpot Starter tool geeft de mogelijkheid om een bot op te zetten om veelvoorkomende vragen snel en eenvoudig te beantwoorden.
- Life chat. Voeg eenvoudig een live chat toe aan de website om gepersonaliseerde, context gebonden gesprekken te voeren.
Sales Starter Hub
Met de features van de HubSpot Starter hub voor marketing en sales kun je jouw content en website effectief inrichten om meer conversie en verkopen te behalen.
- SSL certificering. Het HubSpot Starter sales pakket biedt een SSL. Hiermee creëer je meer vertrouwen van bezoekers wanneer ze op jouw website zitten. Zowel voor op de website, wanneer ze hun gegevens invullen als ook tijdens het online aankoop- en betaalproces.
- E-mail. Wijs binnenkomende berichte automatisch toe aan de juiste persoon binnen het sales team. Je kunt ook meer e-mail templates toevoegen.
- Taken. Maak meldingen en taken aan terwijl een sale zich door jouw verkooppijplijn beweegt. Met handige geautomatiseerde to-do-lijsten rond je acties sneller af. Ook kun je in de Starter sales hub langer bellen en meer zaken zowel rapporteren als analyseren.
- Valuta. Is jouw bedrijf gericht op de internationale markt? Met de Starter sales hub kun je tot 5 valuta toevoegen.
Op de prijspagina van HubSpot staan de features van alle categorieën, pakketten en hubs en bundels overzichtelijk bij elkaar.
HubSpot Starter prijs
De prijs van de Starter versie van HubSpot is normaliter € 41,– per hub per maand. HubSpot biedt ook een zogenaamde CRM Suite aan. In deze versie zit de starter functionaliteit van alle hubs. Normaliter is de prijs van dit pakket € 103,50 per maand (voor 2 gebruikers en 1000 contactpersonen in de database), maar in deze onzekere tijden van het Coronavirus biedt HubSpot deze Suite aan tegen een bedrag van € 41,– per maand. Dus in feite krijg je nu 5 hubs voor de prijs van 1
HubSpot Starter Onboarding
De keuzemogelijkheden verschillen dus per categorie, per bedrijf en per hub. De functionaliteiten en pakketten kunnen overweldigend zijn.
Overweeg je HubSpot Starter? Of ben je opzoek naar de andere HubSpot mogelijkheden afgestemd op jouw bedrijfsdoelen?
Fueld kan jouw bedrijf helpen in de groei, marketingstrategie en het leerproces met HubSpot. Wij zijn gecertificeerd HubSpot Gold Partner en weten met HubSpot jouw bedrijf meer leads en verkopen te behalen. Neem gerust contact met ons op.