HubSpot voor Startups: leren, implementeren & genereren

HubSpot voor Startups: leren, implementeren & genereren

Het lijkt voor nieuwe bedrijven soms alsof ze nooit genoeg uren op een dag hebben. Producten en services verbeteren, website bouwen, zicht- en vindbaar worden, content maken, contacten onderhouden, verkopen realiseren.. En dat terwijl ze op elk vlak, van marketing tot sales, niet altijd alle expertise in huis hebben. Klinkt dit voor jou bekend?

Als starter op de B2B markt ben je niet per se een alleskunner, maar vooral een alles-doe-er. En dus wil je goedkoop, gemakkelijk en overzichtelijk jouw complete online bedrijfsvoering bijhouden. HubSpot heeft hier de ideale software voor: het Startup pakket. Dit pakket biedt kortingen op de software speciaal voor nieuwe ondernemingenHubSpot voor Startups is niet te verwarren met HubSpot Starter. In deze blog leggen we uit wat HubSpot is en waarom het Startups pakket geschikt is voor jouw nieuwe bedrijf. 

Wat is HubSpot voor startups?

Voor bedrijven is software om klantencontact en marketing te monitoren een must have. Met HubSpot kun je vanuit één georganiseerd systeem marketing, sales en service bijhouden. Het platform is dan ook bedoelt voor een inbound strategie: relevante content gericht op de juiste doelgroep. Selecteer eenvoudig de zogenoemde ‘hubs’ en combineer naar jouw wensen.

Als kern biedt HubSpot gratis CRM-software hub voor klantrelatiebeheer. Als gebruiker van het HubSpot platform bouw je hiermee aan een duurzame relatie met zowel bezoekers, leads als klanten. Daarnaast is HubSpot gericht op marketing automation. Dit is een efficiënte manier om mogelijke leads eenvoudig en met relevante, doelgroepgerichte informatie op te volgen.  

Als ondersteunende toevoeging biedt HubSpot ook een Content Management Systeem, CRM, om websites te bouwen en beheren. Verder kan een Operation hub geïmplementeerd worden om gegevens op te schonen en te synchroniseren. Voor jouw startup een soepele all-in-one marketing tool! 

Startups

Overzichtelijk en efficiënt: dat klinkt goedHubSpot maakt het voor startups eenvoudig. Het platform biedt een hoge korting voor beginnende bedrijven, zonder verlies van tools. Ze hebben een Startup pakket ontwikkeld, met daarbij introducties, lessen en ondersteuning van het expertise team van de HubSpot professionals.

HubSpot Startup houdt in dat je als startup voor het eerste jaar tot 90% korting kan krijgen op de software van HubSpot.Voor we ingaan op de specificaties van het pakket voor Startups, is hier een checklist om te kijken of jouw bedrijf aan de voorwaarden voldoet. Daarnaast krijg je begeleiding en technische assistentie.

De kwalificaties voor Startup bedrijven

Om voor het Startup pakket van HubSpot in aanmerking te komen, moet jouw bedrijf aan een aantal kwalificaties voldoen. Om mee te starten: je bent een beginnende ondernemer met jouw huidige organisatie. Daarnaast ligt jouw geschiktheid voor HubSpot voor Startups aan de volgende factoren:  

  • Jouw bedrijf moet verbonden zijn aan één van de goedgekeurde organisaties. Dit zijn veelal accelerators, incubators en ondernemersorganisaties. In Nederland zijn dit 22 partijen. 
  • Afhankelijk van het financieringsbedrag van jouw bedrijf biedt het Startup pakket van HubSpot verschillende kortingen.  

HubSpot Startups nederland

 

Kom je in aanmerking? Dan ontvang je dus de korting die bij je startup past, een technische set-up en training in de eerste 30 dagen, strategisch advies en 24-uurs ondersteuning. Daarnaast heb je toegang tot allerlei trainingen, opleidingen en advies van experts.

Ten slotte kan je allerlei integraties met HubSpot opbouwen. Mocht jouw bedrijf niet aan de voorwaarden voldoen of maak je al gebruik van HubSpot? Kijk dan op de HubSpot pagina voor de andere verschillende mix-en-matches die ze aanbieden. Je kunt wellicht in aanmerking komen voor een geavanceerd pakket of upgraden.  

De mogelijkheden van de Startup series

Net als alle pakketten van HubSpot, kun je met HubSpot Startups verschillende hubs samenstellen, met de gratis CRM-software als basis. Dit betekent dat je als startup gebruiker kunt kiezen voor de HubSpot Professional of Enterprise pakketten, maar dan met meer begeleiding en een lagere prijs. De drie belangrijkste toevoegingen aan de basis zijn:

  • Marketing Hub om geautomatiseerde inbound marketing strategie op te zetten en zo de juiste bezoekers om zetten in leads en klanten. 
  • Service Hub waarmee jouw klantenservice overzichtelijk en verdiepend werkt en daarmee de klantenrelatie verhoogt. 
  • Sales Hub voor een effectieve manier om meer deals te sluiten. 

HubSpot Onboarding

Als startup ben je veelal een beetje-van-alles-doe-er, want het kost tijd en geld om expertise in huis te halen. Maar je wilt wél jouw doelen halen. Daarom biedt het HubSpot Startup pakket een onboarding service. De HubSpot voor Startups setup leert je het meeste uit HubSpot te halen door een effectieve methodeingericht naar jouw wensen en doelstellingen om jouw bedrijf te helpen groeienHierbij is het pakket kostenverlagend ingericht op personalisatie en efficiëntie.

In de onboarding periode van 30 dagen leer je binnen no-time de software tools, processen en mogelijkheden kennen en toepassen binnen het kader van jouw bedrijfsdoelstellingen. In deze setup periode staat er ook een onboarding team van specialisten voor je klaar voor begeleiding en technische ondersteuning. 

Startup service en support 

Het Startup pakket biedt elk kwartaal exclusieve trainingssessies aan gekwalificeerde startups. Hierin leer je jouw inbound marketing strategie op te zetten. In deze training pas je de verschillende tools vanuit het HubSpot pakket toe, waardoor je leert hoe je meer relevante bezoekers naar jouw website leidt, deze omzet in leads, meer verkopen realiseert en deze groei behoudt.

Voor meer algemene vragen staat het HubSpot support team voor je klaar. Daarnaast heb je toegang tot het netwerk en de gemeenschap van HubSpot voor Startups om met gelijkgezinden ideeën en leermomenten te delen. 

 

HubSpot Partner

Wanneer je nieuw bent met HubSpot komt er veel op je af. Met name wanneer je tegelijk ook je eigen onderneming opzet. Daarom kun je kiezen voor een HubSpot partner. Een partner ondersteunt je in de juiste HubSpot keuze, het inrichten van de tool afgestemd op jouw bedrijfsprocessen en kun je altijd bereiken om een nieuwe onderdelen in te richten.

Dit geld ook voor starters. Zo begin je gelijk met een schoon CRM-systeem dat tegelijk jouw marketing, service en sales ondersteunt. Je kunt Fueld inschakelen als kennispartner of één van onze specialisten toevoegen aan jouw team, om HubSpot op de juiste wijze in te richten.

HubSpot iets voor jouw Startup? Kies voor een HubSpot Partner

 

  • Voordeel Tot 90% korting op het 1e jaarabonnement, 50% voor het tweede jaar en 25% in de daarop opvolgende jaren

  • Doelgroep Startups opzoek naar een CRM op marketing en sales te optimaliseren 

  • Extra’s Langdurige korting op het abonnement, leerzame cursussen, trainingen en support

 

Je hebt een overzichtelijk en efficiënt CRM-pakket gevonden in HubSpot, voor een startup prijs. En je hebt ook de vereisten af kunnen vinken. Dan is HubSpot Startup iets voor jouw bedrijf! 

Zoek je nog verder naar een ander geschikt HubSpot pakket?  

Het kan door alle functies en mogelijkheden overweldigend zijn. Met een HubSpot partner kun je effectief de software kiezen en toepassen om jouw bedrijf te helpen groeien. Fueld is een gecertificeerd HubSpot Platinum Partner. Wij zorgen voor een probleemloze implementatie van de software, zonder dat je maanden werk hebt aan het maximaliseren van jouw sales. Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden. 

 

 

Lees ook:
→ Social media marketing optimaliseren in HubSpot
→ Zo maak je de perfecte customer journey met behulp van Hubspot
→ Het belang van de buyer persona in HubSpot