Defacto

Learning and talent management
Over Defacto
Defacto is al dertig jaar specialist op het gebied van het ontwikkelen van mensen, met als doel dat de opdrachtgevers van Defacto het beste uit hun medewerkers kunnen halen. Dat gebeurt op basis van door Defacto ontwikkelde software die helpt de processen rondom leren, workforce planning, performance support en compliance te optimaliseren. Een goed voorbeeld hiervan is CAPP. CAPP LMS is het Learning Management Systeem van Defacto dat een op de individuele medewerker afgestemd persoonlijk leeraanbod biedt.
Bedrijfsgrootte
35 medewerkers
Doorlooptijd
Doorlopend project
Defacto case referentie cover

De uitdaging

Defacto wilde graag online en offline leadgeneratie aan elkaar verbinden en een grote naamsbekendheid in specifieke doelgroepen creëren. Daarnaast moet het online leadgeneratie proces worden ingericht ter ondersteuning van het salesproces. Als offline medium worden beurzen ingezet, online was er nog geen structurele aanpak.

Onze aanpak

De samenwerking is gebaseerd op verschillende onderwerpen: het maximaliseren van het effect van de offline evenementen, het inzetten van LinkedIn campagnes, het creëren van relevante inhoudelijke content (e-books) en het opzetten van marketing automation flows om een goede opvolging te doen en de relaties met waardevolle content te blijven beheren. Dat gebeurt in samenwerking met de Defacto marketing verantwoordelijke. Per stap analyseren we de resultaten en bespreken deze met Defacto.

Voorbeeld ma defacto portfolio-min
Fueld heeft ons geholpen om onze offline marketing activiteiten te integreren in onze online aanpak. Hierdoor is het resultaat meetbaar én beter geworden!
– Hans Veeger, directeur Defacto
Defacto magazine-min

Het resultaat

Door het ondersteunen van de offline activiteiten met online kanalen, is de zichtbaarheid van Defacto in de doelgroep vergroot. Dat is meetbaar door het aantal contacten en het vullen van de database met geïnteresseerden. De inzet van de marketing automation flows in de opvolging van deze contacten heeft ervoor gezorgd dat Defacto regelmatig en op een positieve manier onder de aandacht is , omdat in deze flows steeds waardevolle informatie met de ander wordt gedeeld.

De resultaten in cijfers:

  • De LinkedIn campagne ter ondersteuning van het event heeft bijna 15.000 vertoningen binnen de doelgroep opgeleverd.
  • De daaropvolgende Inmail campagne had een Click Through Rate (CTR) van meer dan 77%.
  • De content campagne die als afsluiting van het evenement is gebruikt hadbijna 16.000 vertoningen in de doelgroep.
  • De contactpersonen die vanuit de Marketing Automation flow zijn benaderd hebben een Open rate van meer dan 44% .
Toename websiteverkeer
Verhoging online leads
Na de invoering van het Marketing as a Solution concept
Plaatsen gestegen in Google

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden?