Zo maak je een Facebook-pagina voor een bedrijf!

Zo maak je een Facebook-pagina voor een bedrijf!

Wanneer organisaties gebruik maken van Facebook wordt er meer zichtbaarheid van de organisatie gecreëerd. Hierbij is het wel van belang dat je een bedrijfsprofiel op Facebook hebt. In onze blog leggen wij je uit hoe je een Facebook-pagina voor jouw bedrijf maakt.

Stap 1: Maak een persoonlijk profiel aan

Bij het maken van een bedrijfsprofiel op Facebook is het van belang dat je eerst een persoonlijk profiel aanmaakt. Wanneer je geen persoonlijk profiel op Facebook hebt, is het niet mogelijk om een bedrijfsprofiel aan te maken. Als je geen persoonlijk profiel wil, kun je de instellingen zo instellen dat mensen je bijna niet kunnen vinden. Dit doe je namelijk bij ‘’privacyinstellingen’’.

Stap 2: bedrijfsprofiel aanmaken

Wanneer je klaar bent met het instellen van jouw persoonlijke profiel, klik je in de blauwe balk bovenaan op ‘’maken’’ hierbij selecteer je ‘’pagina maken’’. Je kan een pagina aanmaken voor bedrijf/merk of community/bekend persoon. Bij deze keuze kiest je voor bedrijf/merk en je klikt op de knop ‘’aan de slag’’.

Bij volgende stap vul je de gegevens van jouw organisatie in. Dit zijn de paginanaam, categorie, adres, contactgegevens etc. Het is bij deze stap van belang dat je de juiste naam van je pagina invult, want dit is de pagina die aan je doelgroep getoond wordt. Je kunt het beste gewoon je bedrijfsnaam gebruiken.

Wanneer je alle gegevens hebt ingevuld heb je de mogelijkheid om een profielfoto en omslagfoto toe te voegen. Deze optie kun je later altijd nog aanpassen of later doen. Denk er wel om dat je bij het toevoegen van de foto’s rekening houdt met bepaalde formaten. De afmetingen voor je foto’s moeten zijn:

  • Profielfoto: 180 x 180 pixels
  • Omslagfoto: 820 x 462 pixels

De bedrijfsinformatie is te zien onder jouw profielfoto, dus het is belangrijk dat je alle gegevens zo zorgvuldig mogelijk worden ingevuld.

Als je jouw bedrijfsprofiel hebt aangemaakt kun je de pagina verder invullen met informatie die voor jouw doelgroep waardevol en relevant zijn. Je kunt bijvoorbeeld foto’s en video’s toevoegen. Daarnaast kun je laten zien op welke andere social media kanalen je nog meer actief bent. En je kunt je website koppelen aan het profiel. Op deze manier zorg je ervoor dat jouw website meer traffic krijgt.

Lees ook:
→ Meer traffic naar je website? Doe dat met SEO

Ben je klaar met het maken van een Facebook-pagina voor je bedrijf? Nodig dan je kennissen en klanten uit om je profiel te liken en zorg ervoor dat je regelmatig een bericht post! Door regelmatig te posten zien je volgers en vrienden dat je actief bent op Facebook.

 

Heb je hulp nodig bij het opzetten van jouw social media kanalen? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan en wij gaan je helpen!

Lees ook:
→ De voordelen van Facebook Dynamic Product Ads
Facebook advertenties: promoten of adverteren?
Adverteren op Facebook: zo vind je jouw doelgroep!

Instagram