E-mailmarketing: 6 tips om een hogere conversie te krijgen
Veel organisaties maken gebruik van e-mailmarketing, daarbij is het van belang dat je e-mails geopend en gelezen worden. Deze 6 tips kunnen je helpen om ervoor te zorgen dat je een hogere conversie krijgt op je e-mailmarketing.
laptop met e-mails

Veel organisaties maken gebruik van e-mailmarketing, daarbij is het van belang dat je e-mails geopend en gelezen worden. Deze 6 tips kunnen je helpen om ervoor te zorgen dat je een hogere conversie krijgt op je e-mailmarketing.

1. Nieuwsbrief- en automatiseringsmailings

Als je al in bezit bent van de e-mailadressen van je klanten kun je ze gemakkelijk e-mails versturen. Dat kan door middel van geautomatiseerde mailings. E-mailautomatisering is van belang als je jouw conversiesnelheid wil verhogen. Bij e-mailautomatisering ontvangen je klanten automatisch e-mails. Dat kan bijvoorbeeld door middel van een welkomstmail. Als je klant zich aanmeldt voor jouw nieuwsbrief, ontvangt degene dan een automatische e-mail. Het automatisch versturen van e-mails kan daarnaast voor jou erg van belang zijn want het scheelt jou veel tijd. Je hoeft namelijk niet één voor één uit te zoeken wie precies die e-mails of nieuwsbrieven moeten ontvangen.

2. Worden jouw e-mails niet geopend?

Worden jouw nieuwsbrieven niet veel geopend? Kijk dan naar de onderwerpregel of naar de afzendernaam en pas deze aan. Is jouw click-through-rate erg laag? Dan kun je het beste kijken naar de inhoud, onderwerp of call to action. Het kan zijn dat de inhoud van jouw nieuwsbrieven niet goed aansluiten bij jouw doelgroep. Kijk er dus naar of jouw onderwerpen relevant zijn.

3. Gestructureerde nieuwsbrief

Voordat je jouw nieuwsbrief verstuurt is het van belang dat je kijkt naar wat het doel is van je content. Je moet daarbij kijken van welke informatie je je doelgroep graag wil voorzien. Om ervoor te zorgen dat je een hogere conversie krijgt kun je bijvoorbeeld gebruik maken van een gestructureerde nieuwsbrief template. Dat zorgt er namelijk voor dat je lezers makkelijker je nieuwsbrief lezen.

4. Call to action

Een call to action moet gelijk bij je lezer opvallen en duidelijk zijn. Het hangt van je call to action af of jouw nieuwsbrief goed zal converteren. Een call to action zorgt ervoor dat de lezer in actie komt, hiermee kun je de lezer doorsturen naar je website om bijvoorbeeld een afspraak te maken. Het beste is dat je de call to action zo ontwerpt dat deze vanuit het perspectief van de lezer wordt gezien. Dat zorgt ervoor dat de lezer nog meer wordt aangesproken.

5. Houd je nieuwsbrief simpel

Zorg ervoor dat je je nieuwsbrief simpel schrijft zonder te veel openbare uitingen. Als je je nieuwsbrief simpel schrijft, is de nieuwsbrief aantrekkelijker om te lezen. Dat nodigt je lezers uit om vaker een nieuwsbrief van jou te willen lezen. Houd er rekening mee dat je nieuwsbrief ongeveer drie tot vier onderwerpen bevat met bijpassende call to actions.

6. Klantcase

Recensies zorgen ervoor dat jouw organisatie als betrouwbaar wordt gezien. Veel mensen zoeken online naar recensies voordat ze een product of dienst willen kopen. Maak daarom gebruik van positieve recensies voor een hogere conversie. Vraag je klanten nadat zij het product of dienst bij je hebben afgelegd naar hun meningen en ervaringen. Het hoeven geen uitgebreide recensies te zijn, maar je kan het vormgeven in sterren.

Om ervoor te zorgen dat je een hogere conversie krijgt op je e-mailmarketing of voor je website, kunnen deze 6 tips je helpen.

 

Wil jij graag je conversie verhogen, maar kom je na het lezen van deze blog er nog steeds niet uit? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan en wij helpen je daar graag bij!