Meer conversie? Zet zoekmachine marketing in!

Meer conversie? Zet zoekmachine marketing in!

Door de inzet van Search Engine Advertising behaal je een hogere positie in de zoekmachines. SEA is een manier van zoekmachine marketing en brengt verschillende voordelen met zich mee. In deze blog lees je meer over waarom de inzet van SEA voor jouw organisatie van belang kan zijn.  

Wat is SEA?

Search Engine Advertising, ook wel SEA genoemd, is een vorm van online advertising. Wanneer je gebruik maakt van SEA betaal je om jouw website hoger in de resultaten van de zoekmachines te krijgen. Je kunt op verschillende manieren adverteren in de zoekmachines. Zo kun je tekstadvertenties inzetten, maar ook displayadvertenties. Met zoekmachine marketing kun je gemakkelijker potentiële klanten naar je website leiden, zij zijn namelijk al gericht op zoek naar iets waar jij meer informatie over hebt. Doordat je bij SEA betaalt voor een specifiek zoekwoord, is het hierbij wel van belang dat je de juiste zoekwoorden gebruikt. Onderzoek welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt en zet deze in met SEA.

De voordelen van adverteren in zoekmachines

Als je gericht adverteert in zoekmachines, op de juiste zoekwoorden, brengt dat natuurlijk voordelen met zich mee. Hieronder zijn er een aantal beschreven:

  • Jouw website komt bovenaan in de zoekresultaten.
  • Door het gebruik van SEA krijg je snel nieuwe, relevante bezoekers naar je website.
  • Met SEA behaal je snel resultaat.
  • Je advertenties zijn specifiek voor jouw doelgroep.
  • Je hebt goed inzicht in jouw campagne.
  • Je betaalt per persoon die op je advertentie klikt.

Het verschil tussen SEO en SEA

Behaal je organisch niet het gewenste resultaat in de resultaten van de zoekmachines? SEA kan hier het verschil maken! Je hebt dan alsnog de mogelijkheid om bovenin de zoekresultaten te komen. Er zijn veel verschillen tussen SEO en SEA, maar het grootste verschil is dat SEO gratis is  SEA dit niet is. Daarnaast zie je bij SEA snel resultaat van je inspanningen. Bij SEO kan dit wat langer duren. Wil je op korte termijn resultaat? Kies dan voor SEA! Daarentegen staat wel dat deze inspanningen budget gebonden zijn, is je budget op? Dan daalt je positie in de zoekresultaten.

Kosten

Bij SEA betaal je per persoon die op je advertentie klikt. Wat je betaalt, ligt dus aan het aantal kliks op jouw advertentie. Om te voorkomen dat de kosten sterk oplopen, kun je een maximum budget invoeren. Bij het bepalen van je budget kijk je ook naar het aantal concurrenten, waarna je een bod uitvoert op je zoekwoord.

Wil jij graag een hogere positie krijgen in de zoekmachines, maar weet je niet hoe? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan en wij kunnen je daarbij helpen!