Adverteren en kanaalkeuze

Adverteren en kanaalkeuze

Wanneer u content marketing inzet, wilt u natuurlijk dat een groot deel van uw doelgroep deze content ook te zien krijgt. Maar niet elke potentiële klant bevindt zich binnen uw bereik (denk aan volgers op social media, websitebezoekers of ontvangers van de nieuwsbrief). Hoe bereikt u deze toch? Door middels advertenties die inspelen op de informatiebehoefte van de klant, onder de aandacht te komen. Met behulp van dit type advertenties kunt u uw content daar aanbieden waar de doelgroep zich (mogelijk) wel bevindt. Maar op welk kanaal kunt u het beste adverteren?

Advertentiemogelijkheden

De advertentiemogelijkheden zijn de laatste jaren sterk toegenomen. Waar voorheen vooral Google AdWords als advertentiekanaal gebruikt werd, bieden nu ook veel sociale netwerken advertentiemogelijkheden aan. Denk hierbij aan Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram. Elk kanaal heeft zo zijn voor- en nadelen en of adverteren op een kanaal geschikt is voor een organisatie,  is afhankelijk van het doel en de doelgroep. Het ene kanaal, zoals LinkedIn, heeft meer zakelijke gebruikers, het ander is meer geschikt om consumenten te bereiken, denk hierbij aan Facebook of Instagram. Zo is voor een B2B-organisatie die bijvoorbeeld CRM-systemen aanbiedt, Instagram misschien niet het beste social medium om te willen adverteren. Daarentegen is LinkedIn, het sociale netwerk met vooral zakelijke gebruikers, wel een geschikt kanaal voor B2Borganisaties.

Voor B2B-organisaties zijn twee kanalen het meest geschikt: Google AdWords en LinkedIn Advertising. Dit betekent uiteraard niet dat de andere kanalen niet ingezet kunnen worden om te adverteren, maar met deze twee advertentiemogelijkheden achten wij de kans het grootst dat een zakelijke doelgroep bereikt wordt en dat er conversie plaatsvindt. In ons nieuwe whitepaper gaan we dan ook in op de voor- en nadelen van zowel Google AdWords als LinkedIn Advertising en vergelijken we beide mogelijkheden.

Wilt u meer weten over het inzetten van Google en/of LinkedIn als advertentiekanaal, wat de voor- en nadelen van beide zijn en welke u het beste kunt kiezen voor uw organisatie? In onze whitepaper ‘LinkedIn Advertising vs. Google AdWords’ gaan we hier op in.