Content creëren: zo doe je dat!

Content creëren: zo doe je dat!

Voor elke organisatie is goede content van belang. Wanneer je de juiste content voor jouw doelgroep creëert, voelt jouw doelgroep zich sneller aangesproken. Het maken van goede content kan voor elke organisatie een uitdaging zijn. In deze blog hebben we een aantal tips beschreven die je helpen bij het creëren van content.

De juiste content

Het is van belang dat jouw content aansluit bij jouw doelgroep. Om deze reden is het belangrijk dat je van tevoren onderzoek doet. Analyseer door welke content jouw doelgroep zich aangesproken voelt. Op basis van de resultaten, kun je jouw content maken. Je moet hier bijvoorbeeld bij denken met welke tone of voice je jouw doelgroep moet aanspreken. Als de inhoud aansluit bij jouw doelgroep, zorg je jouw content relevant is.

Het doel

Bij het creëren van content moet je van tevoren het doel bepalen waarvoor je schrijft. Wil je meer conversie, naamsbekendheid of zichtbaarheid? Vraag het jezelf af! Meer zichtbaarheid kun je bijvoorbeeld creëren door consequent nieuwe content te plaatsen. Je wordt namelijk op deze manier beter gevonden in de zoekmachines. Kortom: vraag het jezelf het doel af en creëer content op basis van je gestelde doelen content.

Maak unieke content

Zorg ervoor dat jouw content uniek is. Dat kun je bijvoorbeeld doen door afbeeldingen te plaatsen die zelf door jou gemaakt zijn. Afbeeldingen versterken jouw content. Beeld zegt namelijk veel meer dan woorden. Daarbij maken zelfgemaakte afbeeldingen de content veel persoonlijker. Daarnaast moet je er wel voor zorgen dat je afbeeldingen van de juiste kwaliteit bezitten.

Je kunt op allemaal verschillende manieren unieke content creëren. Denk bijvoorbeeld aan een video. De video kun je plaatsen op jouw website of blog. Het kan over van alles gaan. Je kunt jouw medewerkers erin voorstellen, een kleine rondleiding in jouw organisatie of je kunt in de video leuke feitjes vertellen over jouw organisatie. Denk hierbij ook goed na over het doel van het filmpje en zet het op de juiste kanalen in.

Weet je niet over welke onderwerpen je content moet creëren? Plan een dag in voor het bedenken van unieke content met je collega’s! Door met iedereen te brainstormen komen nieuwe ideeën naar voren.

Customer journey

De customer journey speelt een grote rol bij het creëren van content. Wanneer je jouw customer journey in kaart hebt, gebracht kun je daar je content op aansluiten. Met de juiste content speel je in op de behoefte van jouw (potentiële) klant. Daarnaast wordt het aankoopproces van de klant tijdens de hele klantenreis ondersteunt. Kijk op welke manier jouw klant wordt geïnspireerd en op welke degene in actie komt. Call to actions kunnen bijvoorbeeld de actie van de klant stimuleren.

Wil jij graag unieke content creëren voor jouw organisatie, maar weet je niet hoe? Vraag dan een adviesgesprek bij ons en wij helpen je!