Dit zijn de content marketing trends voor 2019

Dit zijn de content marketing trends voor 2019

Om voorbereid te zijn voor 2019 op het gebied van content marketing bieden wij je hier een aantal tips aan om killer content te creëren voor je website of social media. Voor content marketing is het van belang om de juiste content op het juiste moment aan de juiste mensen aan te bieden. In deze blog leggen we je uit hoe je dat het beste kunt doen.

Zorg voor waardevolle content

Het bieden van waardevolle content wordt nog belangrijker dan dat het al is. In de B2B-sector zal meer en meer gevraagd worden om specifieke content die waardevol is voor de consument. Dit sluit aan op de focus van Google. Google kijkt steeds meer naar hoe waardevol en relevant de tekst op je website is. Waar zoekt de consument naar en welk gedrag wordt er vertoond? Je scoort wanneer je content volgens Google relevant genoeg is. Je kunt op verschillende manieren aan Google ‘laten zien’ dat jouw content de beste is. Denk hierbij aan een goede inrichting van de ‘achterkant’ van je website. Is de SEO bijvoorbeeld optimaal ingevuld? Maar denk ook aan het toevoegen van linkjes in de tekst. Niet alleen interne linkjes naar relevante blogs of productpagina’s, maar denk ook aan externe links. Externe links tonen aan Google dat de content op jouw website relevant is voor de website waar je naartoe linkt. Is het waardevol voor de lezer als de tekst op jouw website doorlinkt naar een website met informatie die dieper ingaat op de materie? Wanneer Google kan zien dat de website waarnaar gelinkt wordt een hoge waarde van relevantie heeft, wordt jouw pagina en website beter beoordeeld en zal je beter eindigen in de zoekresultaten.

Personaliseer je content

Waardevolle content kan gezien worden als content dat aansluit op de behoefte van de klant. Wil je opvallen met je content in 2019? Dan is het belangrijk dat je deze content personaliseert. Uit trends is gebleken dat frustratie ontstaat bij mensen die advertenties zien die niet passen bij hun persoonlijke voorkeuren. Iemand die geen baby heeft, wil bijvoorbeeld geen advertenties zien over babyvoeding. Denk hierbij ook aan het geven van productsuggesties op websites, streamingdiensten zoals Netflix al gebruik van maken. Het is dus belangrijk om in te spelen op het personaliseren van je marketingkanalen, zodat de consument zich aangesproken voelt en de kans vergroot op een daadwerkelijke aankoop. Op het gebied van e-mailmarketing wordt al langer gebruik gemaakt van personalisatie door middel van een instelling die ervoor zorgt dat je voornaam in de aanhef van de mail staat. Door middel van marketing automation kun je veel verder ingaan op het personaliseren van de mails. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het versturen van relevante nieuwsbrieven op basis van de interessegebieden van je doelgroep.

Gebruik live video content

Het bieden van relevante informatie kan in verschillende vormen, video is hier een belangrijke vorm van. Video kun je zowel inzetten voor het overbrengen waar je bedrijf voor staat of om meer waarde te geven aan je product. Met het gebruik van een video in je content marketing zou je ook een ingewikkelde kwestie op een gemakkelijke manier kunnen uitleggen.

2019 is het jaar waarin live video steeds verder zal groeien. Door middel van live video kun je ervoor zorgen dat klanten zich meer verbonden voelen met jouw bedrijf. Video kan daarnaast worden ingezet als advertentiemateriaal. Gebruik maken van video bij adverteren gaat daarnaast ook steeds belangrijker worden. Volgens onderzoek wordt er verwacht dat 82% van het internetverkeer uit video bestaat in 2021. 72% van de consumenten bekijken dan ook liever een video in plaats van het lezen van een tekst. Daarnaast geeft nog 82% aan dat ze door middel van het kijken van de video overtuigd zijn geraakt om een aankoop te doen.

Voor je website en social media is het dus belangrijk om waardevolle content te plaatsen waar de lezers gelijk iets aan hebben. Zorg er daarnaast voor dat je weet voor wie je content maakt. Spreek je bezoekers zo persoonlijk mogelijk aan zodat je boodschap beter blijft hangen. Als dat nog niet genoeg is, spreek ze dan aan tijdens een live-sessie op Facebook of Instagram.

Wil je na deze content marketing blog meer weten over de digital marketing trends van 2019, download dan nu hieronder ons whitepaper: